Otrogen på öppen gata

Jag har snart läst ut en hel bok. Inse .. en hel bok :)
Jag som ALDRIG läser böcker!
Ögonen går i kors & jag somnar så fort jag öppnar en bok. Korsord har varit min "avslappning"
Jag älskar dock att köpa böcker, de va länge sen sist. Men förr köpte jag många som jag inte läst :)
Kan bara läsa memoarer - verklighetsbaserade böcker. Tappar intresse annars - fy & blä. Nä, de går inte!

Men ivf.. när jag väl läser böcker så börjar ja.. glömmer bort den, läser nån sida till, tröttnar, läser de 5-7 sista sidorna så jag vet hur det slutar. Sen lägger jag ner boken!
Men för ett tag sen fick jag en bok av min käre vän Elin. Otrogen på öppen gata av Belinda Olsson

Alltså, den är så rolig och bra!
Belinda är ju inte direkt diskret i sitt yttrande.. så skön!
Lite som man själv tänker men inte säger - i vissa lägen. I andra lägen är hon bara rolig för att hon är så "over the edge"
Men de är ju inte utan att man känner igen sig i många av meningarna i boken - särskilt som "nybliven mamma".
Försökte i början av boken att få M intresserad av boken, försökte läsa några meningar högt. Han kände nog inte igen sig på de viset jag gjorde :)

Såhär står det bland annat på nätet när man Googlar på boken:
Gravidchocken har lagt sig och efter en förlossning som hedrar den stjärnreporter hon är - notoriskt skeptisk till alla auktoriteter och allt vad de försöker tala om för henne att hon ska göra - föder hon en son. Det börjar på BB när Klumpen kommer till världen. Klumpen är Agatas namn på den varelse hon under svåra våndor krystat ut. Pappan Teo tycker att han liknar K-G Bergström, men vill att han ska heta Zlatan. Så blir det inte, utan Alex blir
hans namn. "Det är bra, och svårmobbat", säger mamma Agata.Han är fantastisk. Förutom att han är helt fixerad vid hennes tuttar.
Och Teo är världens bästa pappa, men hans familj! Den är så stor. Och fixerade vid hennes tuttar, inte ens den groteska fejkade låtsasbröstvårtan får hon tampas med ifred. Agata kan inte hjälpa det, hon längtar tillbaka till jobbet.

Ja, den kanske inte verkar så spännande av den recensionen - men den är bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0