Dyngkåt och hur helig som helst

Åh, har ju helt glömt bort att skriva om vad som händer denna månad!!!

För ett tag sen - ett bra tag sen - fick jag sms av AnnaMaria som frågade om jag var sugen på en barnfri helg i Uppsala 24-25/april med en show av Mia Skäringer innan hemfärd på söndag!
Svaret blev tveklöst JA!
Åååh, det skall bli så skoj!! Har längtat LÄNGE nu :)
Göra något själv - på egen hand med flickor, vin och skratt!
Hotell är bokat och betalt. Showen är bokat och betald. Bussen är planerad och skall bara bokas & betalas!
                                                                
Dyngkåt och hur helig som helst
En rolig och sorglig föreställning om att vara kvinna 

Skrattet och gråten har alltid haft nära till varandra i Mia Skäringers värld. Det blir som vanligt inga oneliners, istället fastnar skrattet i halsen.
Som när vi får veta hur Gulletussan blev Gulletussan, eller när vi får veta hur det känns att vara en tioårig flicka och väga 60 kg.

”Dyngkåt och hur helig som helst” är en föreställning där kvinnans historia äntligen får berättas oemotsagd. Genom monolog, stand-up och sång delar Mia med sig av sitt liv, på sitt vanliga, brutalt ärliga vis.

Gulletussan och Tabita skymtar till, men vi får också möta Ann-Marie, som förtvivlat försöker bli lycklig. Hon läser alla ”må-bra-böcker”,  och har kronisk svampinfektion.
– Drivkraften är nog någonstans en längtan efter att ge oss alla upprättelse. En önskan om att vi människor ska tycka mer om oss själva.
Inte jämföra oss så mycket och tro att alla andra är så jävla mycket lyckligare.

Kan skriva OM och OM igen hur mycket jag längtar!
Men inse, det är första gånger jag åker iväg och gör nått med vänner på.. ja.. över 2år
Kommer inte ens ihåg sist!
Alltså, jag menar inte att jag "vill bort" men jag tror nog ni förstår vad jag menar!

Kul kul kul :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh jag vill också med!!!

2010-04-07 @ 22:30:25
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: AM

Vi kommer att få de såå tok underbart!!! Längtas som bara sjutton!

2010-04-08 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0