Fredag

Ja, på förmiddagen var vi då på kalas igen!
Grannarnas charmtroll har fyllt 2 bast :) Gott fika och trevligt sällskap - aldrig fel!

Sen lämnade grabbarna mig här hemma för mamma vecka och jobb.
Pratade med min älskade Malin på msn o fick för mig att baka. De är hon som är mästarbagaren, så jag försöker lära mig men jag har låååång väg att gå innan jag kommer upp i hennes klass. Underbart gott allt hon "slänger ihop" - ska anmäla henne till TV 4´s "Halv 8 hos mig" - klar vinnare!

Men så blev de ivf. Jag har bakat hela eftermiddagen. Blåste så hemskt ute och vi har inge bra lä ställe på gården så de va inge skoj ute. Målaren va här o spacklade på den nya / trasig fondväggen och det skar sig i hjärtat :(

Fikat blev ju allt annat än bra. Har inte lärt mig den nya ugnen än så mycket brändes :(
Men en sak, ett nytt recept, blev kanon gott. Nån långpannekaka (sommarkaka heter den visst).. vanlig typ sockerkakssmet som man bredde ut och sen hade man på en röra av havregryn, margarin, socker och kanel som man kastade ut över den. De där kladdet smälte ner i kakan.. Kanon gott verkligen :)

De gör inget att de gick åt skogen. Med lite kaffe / saft / läsk går de mesta ner! O fikat kommer ju gå åt till främmandet som förhoppningsvis skall kolla på Tyson. O då har jag tänkt att han skall va hemskt söt, så då glömmer allt främmande hur fikat smakar ändå ;)       Nä, nu måste jag ta o slänga alla mjöliga kläder i tvätten. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Men sötnosen då....du gör mig så glad i hjärta o själ!!!

Bästaste Linda!

Jag är ingen mästerbagare och nåde dig om du skulle anmäla mig till Halvåtta hos mig.

Du kommer väl ihåg hur tokig jag var i dina falska potatisbakelser så DU är duktig på att baka!!!

Pussa på dig

2009-04-17 @ 20:21:54
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: Sofia Wahlstedt

Linda du måste komma ihåg att vila lite också, det behövs! Som om jag var så duktig på det=) haha

2009-04-18 @ 10:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0