Sjukskriven med grå himmel

Hade ont i magen under hela gårdagen, vilket resulterat i att jag spenderat natten på en vit porslinsstol och nedbäddad i en soffa med magont.. sjutusan, vilken magont... hua! Jr och M lyckades som tur va sova som stockar hela natten... icke jag! Har mest kollat i taket, vilket har resulterat i att jag är HEMSKT trött idag!

Vaknade vid 06 när M och Jr skulle åka till dagis/jobb.. ställde kl till 07.54 för att kunna kliva upp och ringa till jobbet för att sjukskriva mig.
Roligt det där med jobbet förresten, när jag ringde och sjukskrev mig i morse svarar personen i andra änden:
-Vad vill du?!                  :) hehe Nu sitter jag på msn och chattar med tre av kollegorna, vi är TREVLIGA på vårt jobb haha
Nu var det ju lilla Ida som svarade på jourtelefonen, som därmed kände igen mitt telefonnummer och kunde utan problem svara  -Vad vill du?,  kl 07.55 i telefon en måndagsmorgon :)

Tog en morgonpromenad efter sjukanmälningen var klar, vet inte om det var så bra. Attans va det krampade i magen. Vet inte va de är för fel, men som jag beskrev för min älskande sambo: de känns de som tarmvred, jag har aldrig haft det så jag vet inte hur det känns, men om jag skulle förklara hur det känns så låter det som tarmvred.
Äh, det går nog över detta med. Kan inte äta nått för då vrider de till och gör ONT, men jag är ju ivf piggare.. fysiskt!
Annars sover jag mest hela tiden.. Hade önskat att det var sol som igår, då hade jag kunnat sitta ute mot husknuten och
stekt mig i solen.. lyssnat på snön som smälte och droppade ner för taket.. med korsordstidningen i handen och bara NJUTIT :) Men icke.. snorhalt, grått och molnigt med +6 grader.

Har för övrigt lovat min käre far att ägna honom en tanke idag. Äntligen skall den inflammerad gallstenen bort! Hoppas det går/gick bra för dig pappsen!
Nu ska jag ta och laga lite mat.. tänkte att jag ivf kunde få ihop nån matlåda såhär en ledig dag. Puss

Kommentarer
Postat av: Björn

Hej älsklingsdottern!
Skönt att du tänkte på mig i måndags. Som du vet så gick det bra, dvs jag överlevde! Enligt läkarn var det en knepig operation med inflammerad och fastväxt gallblåsa + att jag fick en blödning under OP. - Du har blodvärden som en gammal kärring, var hans kommentar när han skrev ut mig i tisdags kväll.Inte konstigt att man känner sig lite sliten. Är man 50+ och kille får man nog beteckna en sådan här operation som en smärre "nära döden upplevelse".
Var rädd om din egen mage, Sluta jäkta och ät riktigt! Puss&kram
PS: Fråga Magnus om det fanns några biljetter över???

2008-02-21 @ 11:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0