Nedräkning

Det gick just upp för mig, snart har h a l v a arbetsveckan gått.. Tjooo! Och kanske känns andra halvan lättare..
imorgon kör nämnligen vårt nystartade vinlotteri här på arbetet igång :) Imorgon är första dagen för att lämna in flaska och fredag sista.. sen gäller det att nr 0 blir det sista dragna numret i Joker raden på lördag och vinet blir MITT :)                   När mannen deltog i vinlotteri på sitt arbete hade han oxå 0 och han vann JÄMT! Hoppas att jag får samma tur nu så jag kan korka upp en flaska och myyyysa till helgen :)

I veckan fyllde kära farmor 81år.. grattis grattis! Och kanske blir det tårta på fredag då det nalkas fler födelsedagsbarn framöver.. mums! :) Gjorde som sagt mat igår, Rödfisken, min mamma har lärt mig det!
Faktiskt sjukt gott och bra för vi äter aldrig/sällan fisk annars.. och lätt är det oxå
600g torsk - läggs halvtinad i en lite oljad form och sen strör man lite salt över
Purjo, 2dl Creme Fraiche, 2msk tomat puré, 1msk senap, 1 tärning fiskbuljong +vatten..
(sen ska man visst ha i potatismjöl oxå.. men de hoppar jag alltid över!)  ...blandas och hällas över firren. Sen in i ugnen med det bara, 30-40minuter på 200*.. serveras med ris! Gott sirru.. och nyttigt :)

Nu var det dags för frukost rast.. Ha en underbar dag folket // puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0