Jag är sjuk

Jag har blivit dunder förkyld. Kände lite i bihålorna igår men idag bröt det ut.
Nyser, snorar, tårfyllda ögon, täpt näsa, snorpapper, sveda runt näsan av allt papper, ömmande bihålor..
Ja, de orden förklarar min situation bra. Det är bara att konstatera: Gnälla och tycka synd om mig själv, DET är jag bra på! :)

Annars har det varit underbart väder idag. Strålande sol.. skulle gärna att blåsten skulle avta, men icke.
Jr och mannen har pysslat i trädgården medans jag spenderade tid på arbetet -jobbade fram till lunch.
Sedan hjälpt jag till lite utomhus. Tog sedan en promenad med Jr för att leta tussilago. Hittade några + en utslagen vitsippa. Jr glad! Jr kompis från Åbroa kom över och lekte och åt pannkaka med oss. De sa att jag gjorde fula/konstiga pannkakor.. men goda! Tur det ivf! Jag tycker de är svårt att göra pannkaka. Inte smeten, men att få pannkakan rund och fin med en gyllenbrun färg och inte gå sönder när man vänder den - det tycker jag är svårt. Men hoppar man över tanken om att man skall äta med ögonen, då funkar det utmärkt :)

Nu skall Jr hoppa i säng. Mannen sitter framför tvn och kollar på hockey. Skrållan har tagit vår säng och Alvin skall jag nog ta in snart. Stackarn satt i hundgården idag och kaxiga Skrållan gick ca 3m utanför och strök sig mot gungställningen som Jr lekte på.. inte ett minsta rädd, bara kaxig med vetskapen om att Alvin aldrig skulle kunna ta henne där han satt bakom galler. Inne är det annorlunda.. Alvin bor på nedervåningen, Skrållan på övervåningen. En grind i trappen skiljer dem åt.. de ser inte varann, de bara hör varann.. och båda är nog lika nyfikna på varandra.
Undrar om de nånsin kommer att komma överrens..?!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0