Tom & "LÄTT" irriterad!

Jag vet inte hur många gånger jag kommer att skriva om detta FÖRBANNDE väder
- de lär ju inte hjälpa bara för att jag skriver om det.

Men jag mår så fruktansvärt dåligt över detta så det är helt sjukligt!
Sen blir jag nog stressad när jag tänker på hur o när jag skall hinna ta reda på det.
Som nu i helgen finns egentligen bara en tid..
M kommer hem på morgonen efter nattpass och skall sova.. O när man är ensam med Ted finns ingen möjlighet att gå ut o skotta över en timme. Inte kan han sitta i vagn,pulka eller spark heller som det stormar nu.
Så det är bara att vänta till M vaknar igen framåt eftermiddan.
Samma sak är det ju när han jobbar vanlig dag eller de dagar som jag jobbar. Då lär han ju vänta tills jag kommer hem.
Detta är väll egentligen samma sak för alla, men nu handlar det om Vårt liv i denna blogg ;) 

Igår  eftermiddag skottade jag hela garageinfarten och upp till huset.. upp till huset så ivf en bil kunde ta sig fram till dörren. Såhär ser det ut nu:



Lite mörka bilder. Men är det nån som kan tro att det var skottat igår? NÄ, skulle inte tro det.
Det finns nu en smal stig i snön efter att jag gått ut med hunden och M gått från garaget och in.
Behöver jag säga att vi bor mittemellan två åkrar så ALLT driver igen?
Den som tycker att det är "lite lätt snö" kan komma och hjälpa till med denna 3dm djupa snö och sen kasta upp det på kanterna som är lika höga som mig själv! :) - TACK!

Ja, som det står i rubriken - "lätt irriterad" ;)

Annars är det bra! Jobbade ons-tors - skoj skoj! Har fått, eller kommer att få, lite andra arbetsuppgifter nu fram till sommaren då jag skall gå hem på f.ledighet igen. Kan va skönt att veta vad jag skall göra de dagar jag jobbar och slippa inleda dagen med "Finns det nått speciellt du vill att jag skall jobba med idag?"
På fredagkväll var Lena o Ida här! Tok mys och verkligen laddning av social+energikontot!! Tacos, kycklingfajitas & nygräddad kladdkaka med gammeldags vaniljsglass åts för glatta livet. Sa vi nån gång hur gott det var?! ;)
Kvällen avslutades med att vi kollade på kort från vår gymnasietid.. herre gud! haha
Det finns inga ord för disskutionerna som fördes under den stunden haha

I går, lördag, skulle jag köra Teddan till Freluga för att sen åka o boxas med farsgubben.. men jag ställde in.
Kände att jag inte ville äventyra livet för oss både genom att ge oss ut i all snörök och storm.
Nä, bilen fick stå där den stod HELA dagen - de gick, men roligare lördagar har man ju haft. Halva tiden så sov sambon o sen åkte han för att jobba natt igen :( Men alla måste vi jobba!

Idag skall jag o Teddan åka o bada en sväng.. varmt o skönt! Sen blir det nog att ta det lugnt igen!
Imorgon är det dags för jobb igen, måtte det sluta snöa - storma - snöröka - driva igen så jag slipper va livrädd när jag skall köra T till mor på morgonen o sen vidare till S-hamn

Jo, Ted ställer sig upp mot det mesta nu och har även lärt sig att klättra i trappen.. :/ Dags att sätta fast grinden med andra ord - men jag vill inte förstöra den nya tapeten :( Dagens I-landsproblem!

// Frun i huset

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 35min senare ~ ~ ~ ~ ~ ~
Nähä, inge babysim idag. "Fröken" sjuk :(
Skall ta o byta bajsblöja nu sen så får vi väl se vad vi hittar på


Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha det är bra träning att skotta:P.. Härligt med stor grd va?! haha..

2010-02-21 @ 13:33:52
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Maggan

Bit ihop kära vän,nynna Timotej låten o skotta allt vad du förmår,behövs ingen boxning då inte ;-)

2010-02-21 @ 15:42:56
Postat av: Nina

Annars så finns det säkert en och annan traktor i närheten som mot betalning kan hjälpa till och VIPS så var problemet löst =)

2010-02-22 @ 15:19:23
URL: http://ninaihallbo.blogg.se/
Postat av: Frun i huset

SV; Nina - var de där en hint?! :) Jag ringer nästa gång så får ni komma på kaffe, ta med traktorn bara :)

2010-02-22 @ 21:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0