men HEJ :)

Har fått lite kritik över att jag.. eller Vi, vi är ju faktiskt två på denna blogg,eller hur Mangan ;) .. inte har uppdaterat bloggen på ett tag.
Och de är ju sant, men herre gud. Tiden går fort när man har roligt ;)

 Vi har njutit av sommarn i solsken, i mulet väder och i regn!
Inga semesterresor men de går så bra att ha ledigt utan.

Teddan har lärt sig att gå, så nu är det fullt ös. I grevens tid fick vi upp staketet också, så nu kan ha inte rymma.. om han inte går runt garaget då vill säga. Men gör han det, fastnar han oftast hos grannen så det är lugnt :)
Stora killen våran! Han växer så att det knakar och snart är det dags för inskolning på dagis. Min bebis!

 

Ja, vad har hänt då..? Svårt att komma på när det väl skall sammanfattas :)

Loppisen har gått bra. Eller, de har varit hemskt lite folk i år om man jämför mot tidigare. Men ändå har vi fått mycket sålt till de som varit här. Så det är skit skoj!
Och på måndag skall en del av pengarna spenderas.. på en tatuering till Mig!!
Har längtat länge efter en ny tatuering och nu är det dags. Tjohooo!

Sen, sen så är det dags.. på onsdag är det dags att återgå till jobb på 100%! Skall bli skoj – ser fram emot hösten och dess fortsättning!

Som jag tjatat om tidigare så har jag JÄTTE ångest över min tid med Ted. Ser den bara rinna mellan fingrarna.. åka hemifrån vid 07 och komma hem runt 18. Känns inge skoj alls. Vill vara med  honom – helst hela tiden!
Men som jag skrivit förr, han kommer ha det jätte bra! Roligt med alla barn på dagis, vara med pappsen som har bättre schema med lediga dagar och så..
Men jag är en egoist i detta fall! :) Ja, det är bara att bita i det sura äpplet så får vi hoppas på det bästa!

Har varit hemskt huslig de senaste dagarna må jag säga. Kokat 16 liter svartvinbärsjuice av fjolårets svartvinbär som jag förvarat i frysboxen nere i källaren. Mycket gott! Har fryst in en massa flaskor som vi kan ta upp och njuta av under hösten och vintern.

Men mer juice lär det bli – måste ju ta vara på årets bär också!
Känns hemskt vuxet hehe Men tänk va pengar vi spar på detta, och nyttigt (nyttigare än köpt juice) är det ju med all säkerhet också. Bara de där sockret som är i som förstör, men de är ett måste :)

Har även gjort en halv sats av rödvinbärsdricka med citron i. Blev gott det med, men hemskt sött! Spädde ut med lite vatten – de gick de med. Mormor har fått tagit hand om alla de lingon vi haft i frysboxen, så nu har vi MASSOR av lingonsylt

Nä, jag vet inte vad jag skall skriva. Några nya inlägg för er att läsa har det ivf blivit. Hoppas ni är nöjda ;)
                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0