Vår dag idag!

I morse gick vi ner tidigt och lekte Teddan & jag.
När pappan kom ner för trappen sjöng vi det finaste vi kunde
Va är det för dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är pappas födelsedag Hurra hurra hurra!
Vi hade "slagit in" en stor eldkorg och en blomma i en filt, eller ok.. lagt en filt över :)

Sen var det dags för en tripp till Bollnäs på förmiddan - synundersökning!
Har klagat länge på att jag ser sämre och sämre, så idag kom jag äntligen iväg.
Hanna J var snäll och underhöll Teddan medans jag undersöktes. *tusen tack!*

Jorå, men de va ju som jag trott. Starkare glas blir det.. för 3000kr! TACK - precis den summa jag längtat efter att bli skyldig :/ Men men, de löser sig nog.
Hur som helst, de samma sak denna gång som förra. De kommer aldrig att hitta nått glas eller nån lins som passar mina ögon till 100% - eller, jag kommer aldrig att kunna se så bra som man skulle kunna.
Mina ögon sammarbetar tydligen inte.. Blinkar jag eller om jag blundar och sen tittar - DÅ jobbar mina ögon tillsammans i ca 2sek, sen går det inte längre. Ja.. de va så svaret blev "sammarbetet funkar inte!"
Skumt.. men jag är nöjd bara jag ser lite bättre.

I eftermiddag har vi försökt plocka lite på övervåningen. Jag förstår inte hur en hel våning bara glömms bort, eller den hinns liksom aldrig med. Vi är ju mest nere - alltid. Förutom när vi sover och duschar.
Usch, ångest över hur den ser ut. Kläder ÖVERALLT.. damm ÖVERALLT!
Det är ju så svårt att ha T löst där uppe oxå när man är själv hemma och försöker städa. Ingen grind för trappen, storebror har MASSOR av smålego som är kanon kul att stoppa i munnen, katten har sin mat & kattlåda där..  Ja, vi gjorde ivf ett försök och det blev ju lite bättre nu än innan. Måste ta en tag när båda är hemma och stor rensa allt som bara ligger där uppe.
Min käre far kom en sväng på kvällskanten.. på nya "moppen" ;) Ok, motorcykeln!

Kollade på soffan, busade med T och drack kaffe - trevligt med besök!

Nu har jag ivf nattat T. Vi har slappat efter på nattningsrutinen på honom - inte bra.
Men nu försöker jag få nån ordning på det. Halv 8 -gå upp till hans rum, sätta oss i fotöljen och dricka vällingen där och sen ner i säng. Inge mer välling nere i soffan vid tvn som stör. Igår va han inte alls så nöjd med denna rutin, men idag slocknade han när flaskan va tom och kröp ihop som en groda i sängen. Lilla hjärtat..

Förstår inte hur stor han blivit. 1 år snart.. ETT ÅR! Galet!
Pappa och jag konstaterade att han faktiskt är galet lik mig när jag var liten - utseendemässigt.
De finns ett svartvitt kort på mig och bror - där ser man tydligt :)

Imorgon är det sista dagen på hemmaplan - sen är det dags :) TJEJRESA!!! Lovely :)
8 på lördagsmorgon sticker vi och är inte hemma förän 20 på söndagkväll!
Grabbarna får fin besök av Lovisa en sväng på helgen + att det blir lite kalas för både L och Mangan.
Det blir nog bra. Jag är så laddad och har varit de lääänge - ler av bara tanken :)

Mycket "ordbajs" blev de nu. Födelsedagsbarnet kommer nog hem snart efter sitt långa arbetspass!
Håller på o laddar in lite bilder från mobilen och kameran i datan - bjuder på nån bild som avslut.
Ha det gott!
 Vårbus i vagnen :)
nån har hittat toapappret :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Helt sjukt vad tiden går fort!

Vilken snygg mössa Ted har, vart har ni köpt den? =)

2010-04-24 @ 18:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0