Lördags lyx

Det är ju ändå lördag.. då andra brukar fira till med nå starkare.
Jag vill inte vara sämre jag heller!

Till frukost har jag blandat ihop en smarrig smothie
Har hämtat blåbären vi plockade i höstas från frysen - sen har jag kört ner det i mixern
med det jag tycker passar :)
Dagen till ära innehåller smothien: blåbär, banan och blodapelsin - lite spetsad med mjölk.

mmm.. gott gott.. och så nyttigt :)
Som extra krydda på moset dricker jag det med sugrör ur ett vinglas.
Lördagslyx.. inte illa ;)      (sugröret fick dock ej vara med på bild, men de är svart...!)



Nu spelar Jr på hockeyspelet han fick i julklapp, jag har tagit en break i städningen av övervåningen, Skrållan sover, Peller lever runt bland den nya halm/hö blandningen han fått i sin bur efter städningen i morse, Alvin ligger i trappen o tittar ut genom fönstret så inga tjuvar tar sig in på gården och Snuffs är på Knöttas och pumpar musklerna.

Ikväll blir det 25 års fest i Bollnäs - skall bli trevligt. Men nu måste jag fixa nån vi kan våldgästa under dagen, känner för att fika och umgås :) Ha en trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0