7 månader

Det kanske låter tjatigt, men det går fasiken inte att beskriva hur FORT tiden går sen Ted kom till världen.
7 månader blir han idag.. 7 månader!! Med andra ord har jag varit hemma i 8 månader!!
De kan ju inte va sant - känns de som, men de är det ju! Helt galet!!

Ja, 7 månader blir han ivf idag - vår Ted Nils Evald :)

Fortfarande tandlös och jag tänker snart sluta gissa på när de är på G. Han har ju dreglat i fleeera månader o han gnager på allt han ser. Men nå tänder varken syns eller känns till.

Det är lite svårt att knäppa kort på 7månaders pojkar. Det skall röras på hela kroppen samtidigt så allt blir bara en grynig massa :)
Särskilt när man inte har nån bra kamera utan en mobil som tar kortet några sekunder efter att jag tryckt på knappen. Försökte knäppa en serie av 6 bilder nu för att se om han är stilla på nån av bilderna.. men icke hehe Handen med nappen i vinkas det med heeela tiden :)
Att le och sitta stilla är ju jätte svårt!! Helst vill han ju vifta med både armar och ben för att visa hur lycklig han är - resultatet på kortet blir inte så bra :) Men vad gör de, bättre att han är glad o mår bra än att kort skall bli bra!

 det blir bara sudd alltihop

Min käre far var här i helgen o tog några bra bilder med sin nya kamera. Lägger upp en sån sen istället när jag fått dom :)

Kryper görs de heller inte än. Han står på alla fyra i sängen o gungar fram o tillbaka..
Men på golvet är det för halt för att stå på alla fyra. De blir att hålla upp sig med armarna o sen åla sig bakåt. Det är han bra på, det går rätt fort oxå :) Äh, han springer i stolen mestadels o de är han nöjd med :)

Äter ett mål hemmagjord mat varje dag. Det har mest blivit kyckling och torsk - grönsaker & potatis, men även lax & köttfärs med pasta. Har inte köpt nån färdig matburk åt honom än. Fick 4st fruktpuré burkar gratis, så de har han ätit till efterrätt nån gång. Men annars är de hemmagjort som glider ner i magen. SJÄLVKLART är han ju jätte duktig på att äta, vilken förälder skulle inte skriva det ;)

Ja, nu skall vi lista ut hur vi skall spendera denna dag på bästa sätt.  So long


Kommentarer
Postat av: Karin

vilken go kille!



Hoppas allt är bra med er..



Kram Karin

2009-12-09 @ 19:53:23
URL: http://livetomkarin.blogg.se/
Postat av: Maggan

Gofis !!!!!

2009-12-09 @ 21:50:45
Postat av: Hanna

Kom & umgås med mig imårron:)

2009-12-09 @ 21:56:43
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: elin

åh, vad jag älskar det där leendet! suddigt eller ej :)

2009-12-11 @ 23:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0