Äventyr

Nu var det länge sen nån av oss skrev. Tiden springer ju förbi så de hinns knappt med - skall försöka förbättra :)

Måndagen gick bra! - som kommentar efter förra söndagens inlägg på slutet om mixade känslor.

Idag åkte Snuffs tidigt i morse, han skulle på äventyr med whiskey gubbarna till Mackmyra.
Jag och Jr var alltså alldeles själva med alla djuren. Men de löste sig på bästa sätt - lite annorlunda, med oki!
Vi började med att måla en vägg i de  vuxnas sovrum.
Vi har sedan i tisdags bott i L´s rum och sovit i min gamla tonårs säng som hon fått - för övrigt, Sveriges skönaste säng!
Vårt sovrum är tomt - de bor 2 färghinkar, en pall, en stol och lite tidningspapper i rummet, de är allt.
ÄNTLIGEN skall färgen och tapeten vi köpte för läääänge sen upp. Gröna väggar och en brun fondvägg med medaljonger. Jag tror de kan bli kanon snyggt. Speciellt med det mörk bruna gamla linneskåpet vi brukar ha i sovrummet. Mycket brunt mot de gröna - kan bli succé!
Åter till dagen med Jr.
Vi målade på där ivf - grundmålade med vitt.t Fin fint blev det! När vi var klara begav vi oss in till Bollnäs.
Där blev de fika med min mamma + hennes vänner. Sen vidare på äventyr med dem..
Vi hamnade på församlingshemmet vid kyrkan. Där var det julmarknad. Köpte en julgran till mammsen och sen var vi inne i församlingshemmet och trängdes med MÄNGDER av äldre människor. De handlades som aldrig förr.
Allt som såldes var hemma gjort, hembakat, hemsytt mm mm  
Trevligt - jag och Jr var säkert 60-70år yngre än de äldsta som var där.
För att bryta kontrasten åkte vi sedan vidare till öppet hus med 3 års kalas.
Jag, Jr, mamma, mammas vän + hennes dotter - som är min barndomsvän, och hennes dotter.
De sötaste födelsedagsbarnet jag sett på länge - snöret på allt var roligast och kramarna gjorde succé. Sötnosen!


Vi kom hem lagomt till Snuffs kom hem från sitt whiskey äventyr. Alla glada, alla nöjda!
Ikväl har vi myst med pizza, godis och dansbandskampen :)

3/12 - då är det Magnus Carlsson i Bollnäs kyrka och vi har biljetter :) jihooo
13/12 - julbord .. jihooo! Var flera år sen jag var på ett "riktigt" julbord! Kanon skoj!
Åååh, nu är jag mätt och stor som aldrig förr. De blir att rulla sig upp för trappen.
Sov gott, gott folk. Pusssen

Kommentarer
Postat av: elin

är inte julkonserten med magnus 2/12? oavsett, håll utkik efter en kille i barnkören.. jag tror att du kanske känner igen honom ;)

2008-11-23 @ 21:15:41
URL: http://lillelins.blogg.se/
Postat av: Linda

Du har rätt Elin - jag skrev fel. Orkade inte ändra hehe Sorry!

2008-11-24 @ 08:06:02
Postat av: Linda

Tänkte nog kolla så du skulle gå i kyrkan o kolla på Magnus =) men så klart har du redan fixar de. Pussilipuss =)

2008-11-25 @ 21:24:17
URL: http://www.nogg.se/lindalarsson333

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0