Skratt attack

15.15 stämplade vi, jag och bästa kollegan Malin, ut från arbetet för att sätta oss i Seaten som skulle ta oss till Gelfe.
Väl framme tog vi oss en burgare på Max -  tog den nya Carlifornia burger typ, med gucca på ivf. Skit god - rekommenderas stark! Efter all smaskig mat fortsatte vi in till centrum för att hitta en parkeringsplats i parkeringshuset ovan för 9.an

Många som känner mig -och då främst min sambo, vet att jag h a t a r att välja parkeringsplats. Jag får panik! Jag vet inte vilken lucka jag ska välja och jag kan inte besluta nånting haha Och i detta parkeringshus - ja, här skulle man stoppa i sitt VISA kort i nån låda innan man fick åka in, vilket jag snällt gjorde. Sen stod det; Tryck för kvitto! Jag tröck och jag tröck.. inget hände. Och både jag och Malin var inställda på att vi MÅSTE få ett kvitto så vi inte får böter. Till slut gav vi upp - parkerade och sen gick vi gick fram till varsin kvinna, presenterade oss som bönder/turister som inte fattade hur man betalda sin parkering haha Kvinnorna berättade att man drar kortet igen när man åker ut och VIPS har man betalat för sin parkeringstid - så lätt så ;) *idiot förklarad direkt* haha

Tog en snabb veva på stan.. REA stod det ÖVERALLT och det kliiiiiade i fingrarna på mig. Jag satte som skyddslappar över ögonen för att slippa se "eländet" samtidigt som plånboken ekade tomt. Lyckades hålla mig - köpte ingenting.
Jo, en påse sura bilar och Lakrisal till filmen. Väl på stan började vi inse att klockan var mycket så vi gick mot SF...
       - röd matta & dörröppnare. Är det VIP visning så är de

.. där det var de kö! KÖ - klockan var ju 17.50 och kl 18.00 skulle allt börja.. ja herre gud, inte undra på att man har magkatarr hahaha
Vi löste det på bästa sätt ivf och med popcorn, dricka, väskor, godis, påsar mm i händerna entrade vi "mingel bordet"
Glömde ta en bild, eller rättare sagt. Vi kunde inte för vi hade händerna fulla. Vi tog en varsin goodie bag - trodde det skulle vara en fin hårdpapp påse med snören men icke, de var en plastpåse som det stod SF på innehållande en skvaller tidning, en godispåse, en cola light, comped plåster och doftprov på en parfym. På mingelbordet fanns det cider, choklad och massa god frukt + jordgubbar. Jag och Malin slängde ner lite choklad i fickorna, åt en halv jordgubbe och jag klunkade i mig ett halvt glas cider för att sedan tränga oss in på våra platser.. tredje raden, mitt i - TOPPEN platser!!

Herre gud, vi kom in som yra höns hahaha Men roligt var det. Jag spillde dock ut halva Malins popcorn - förlåt! hehe
Sen började filmen - Sex and the City The Movie.
 

Och jisses, jag har skrattat så tårarna SPRUTADE och jag har gråtit floder. Herre gud, vilken känslo-berg och dalbana denna film var. Helt klart 5 popcorn av 5 möjliga! MYCKET bättre än va nått avsnitt i serien har varit! Nu vet då jag vad jag önskar mig i julklapp! 2tim40min  f l ö g iväg och sen var det slut! Lika yra som vi entrade salongen, gick vi ut därifrån hehe
Resan hem var som att flyga på rosa moln
Nä, verkligen en KANON kväll! Länge sen jag hade så roligt som ikväll!

TACK Malin för en dunder rolig eftermiddag/kväll!!

Kommentarer
Postat av: karin

Ni verkar har haft hur kul som helst..

måste nog se denna film jag med hör jag..

Kram på dig

2008-06-18 @ 13:56:20
URL: http://livetomkarin.blogg.se/
Postat av: Malin @ work

Gumman, hade sån himla rolig kväll! Du är en riktig toppenpingla :D Helt galet roligt hade vi där ett tag, hahah! Men shit, vad mina tänder ser GULA ut på kortet...alltså, de ser ju inte ut så i verkligheten...kul då. Kram kram till dig

2008-06-18 @ 20:45:08
URL: http://mallingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0