Tisdag

Jag (frun) har fått magkatarr.. JAG!?! Missade min första telefontid med läkaren men fick en ny. Beskrev mina krämpor och kvinnan i andra sidan luren säger: -Du har magkatarr! Och så var det med det, ord och inga visor!
Jaha sa jag och gick till Apoteket för att köpa medicin, jag skall nämnligen ha "egen vård" i en vecka. Medicinen består av en vit/ROSA kapsel med små korn i.. ser inte direkt hälsosamma ut :) Googlade lite om magkatarr, resultat:
Besvären kan utlösas av:
- Viss föda. Fet-,salt-,stekt mat samt kaffe och starka kryddor    (skyldig)
- Stress                                                                                   (jätte skyldig)
- Alkohol                  (ett glas rött under hela februari månad -INTE skyldig)
- Rökning                (har inte tagit ett bloss sedan år 2000 trädde i kraft -INTE skyldig)
Symptom:
-
Smärta eller obehag i övre delen av magen        (Men ooooh JA!)
- Tidig mättnadskänsla när du äter                   (knappt ätit på 3 dagar, svårt att säga)
-
Känsla av uppkördhet                      (har ingen aning om vad det betyder men de va så tokigt ord så jag var bara tvungen att ta med det i listav av symptom! hehe)

Har tagit ett av de vit/rosa pillren och de känns faktiskt redan lite bättre. Har just kommit hem från arbetet, Jr har träning ikväll så M är där. Jag och vovven skall ta en promenix runt grannbyn Löten.
Imorgon får vi 3 barn i familjen, FULLT ÖS men ack så trevligt! Ha en fortsatt underbar afton // kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0