Grönt gräs, kubb, rock & laser

Mina två arbetsdagar för denna vecka gick av stapeln mån-tis. Tiden går så fort när jag jobbar, även fast jag är där 8-19. Men de är väll så, tiden går fort när man har roligt :)
Nästa vecka har jag mina två sista pass innan ledigheten!

Idag har det varit en konstig dag. 04 tyckte T att de va dags att vakna, gjorde några tappra försök för att få honom att somna om, men icke. Så gick ner där efter halv 5 nån gång.
Skoj.. NOT!!
Sov en sväng mellan halv 7-7.. sen lekte vi, åt frukost och så.. sen sov vi igen mellan ca 10-11.
Sen va vi ute och lekte, lekte inne och åt lunch..
sen va de en ung herr Carlqvist som va SÅ trött.
Blev en välling i sängen kl 14. Kl 16.15 fick jag väcka honom för att vi skulle göra oss klara och åka til jobbet för kubbturnering!

Vi har haft en toppen kväll med arbetskamraterna  i gröngräset & kubbspelen Teddan & jag.
Massa barn, djur, sambos.. ja, tok skoj o mysigt :)
Jag är för övrigt helt kass på kubb, men ändå. Skoj som tusan :)
Va bra att vi tog den där långa eftermiddagsvilan så vi kunde hålla humöret upp.
Lilleman klarade till o med att hålla sig vaken hela vägen från Shamn, trots att han fick vällingen i bilen. In, borsta tänderna, pyjamas och marsch i säng. Han slocknade rätt snart :)
Å tur va väll de, då fick jag se säsongsavslutningen av Greys i lugn och ro!!

Imorgon skall vi till Bns en sväng hade jag tänkt. M jobbar natt i natt o skall ändå sova så vi må va tyst. Lika bra o ta en liten tripp. Skall shoppa lite inför fredag :)
På fredag har Jag bjudit in till en liten tjejkväll - fast jag har hyrt in oss hos Ida :)
Eller, första tanken va att jag skulle försöka vräka mamma ur sin lägenhet för en kväll. Men Ida ställde frivilligt upp och erbjöd mig sitt hem. *hjärtligt tacksam!*
Lite mat och lite dryck och massor av trevligt umgänge. Fredagsrocken på Parken står på schemat!
Min första födelsedagspresent blir från min bror. När klockan på fredag natt slår över mot lördag, o de är min födelsedag, så skall min bror dela ut sin födelsedagspresent i form av att vara chafför hem :)
Visst, de går en buss 02.20. Men den åker ju till Lilltjära o vänder först och sen förbi Hallen. Är ju inte hemma förän långt efter 3 - och när var jag vaken så länge sist i (ett förmodat) berusat/påverkat tillstånd?!
Nej nej, de går ej. Kommer somna på bussen och vakna upp i Bollnäs igen :/

Jo, har fått min första sjukhus remiss oxå. Jag som alltid lyckats hålla mig ifrån sjukhus tycker ja.. förutom en spricka i foten som barn, barnafödande och blindtarm då.
Men nu har jag blivi skickad från de ena till de andra. Cellprovet från i våras visade cellförändringar, så nu skall jag till Huddik senare i sommar. Har fått ett trevligt brev, en informations broschyr - båded om cellförändringar, vad de tänker göra med mig, om regler för sjukresor inom Gävleborg, busstidstabell.
Jag känner mig så omhändertagen så :) Det blir nog bra!
Lite laserbehandling mellan benen, sen så ;)

Nä, nu skall jag hämta in vovven och sen göra kväller. Avslutar med lite bilder från ikväll
Kram och god natt

 - äta platsmugg MUMS ;)

Kommentarer
Postat av: Sven-Otto

vilken snäll å trevlig kille han verkar vara din bror! han ska du nog skämma bort lite extra nästa gång ni ses!

2010-06-17 @ 14:43:05
Postat av: Hanna

Gud va stor han blir!

Snart blir det en dejt! Ryktet går att du blir äldre om... ja några timmar kan man säga nu:P..



Jag träffade din bror på Långnäs en fredagkväll jag var därute. Han var typ den ende jag kände igen haha.. förutom Erik och Daniel..

2010-06-17 @ 20:35:26
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vi kanske också ska på fredagsrocken! Kanske vi ses i vimlet av slemissar:P

2010-06-17 @ 20:53:34
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: I vimlet av slemmisar? haha Det blir nog bra :)

Jag kommer bara gå med ett leende på läpparna och kolla på folk. TÄNK va länge sen :)

2010-06-17 @ 21:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0