Helg i Hallen

Det har minst sagt varit en regning helg.
Regnet har stått som spän i backen och de är trist! Men men, snart är denna helg slut och vi har alla överlevt.

I fredags var jag hemma med Hampan o Teddan.
Började med dagen med skolavslutningsfika hos Ebba - trevligt trevligt!
H stannade kvar och lekte medans jag o T gick hem för att städa. Mamma/mormor kom och underhöll sonen så att jag ÄNTLIGEN fick tid till övervåningen. Vek tvätt, la in tvätt, damma, dammsög, torkade golv, plockade mm mm  Nu behöver jag inte ha ångest varje gång jag kommer upp för trappen längre - SKÖNT!
Tack för hjälpen med sonen käre mor!

Vaknade tidigt på lördan och Mangan åkte för att jobba.. ösregn och favoritleken inne är: klättra upp på bordet!
Upp o ner, kasta alla saker.. dagarna i ända! Suck!
Lyckades lura md farsgubben till Järvsö och OutletX. På deras hemsida ser de skit lockande ut, massa rea på massa märkeskläder.. men de överträffade ju inte förväntningarna.
Visst fanns de massor av kläder i alla sorter och typer och märken. Men nja..
en tröja av den sorten i strl S, en jacka av den sorten i strl XXL.. Ja, så höll de på. Verkligen "ni får dessa kläder att sälja ut billigt för vi blir inte va med dom!"
Nä, visst kunde man säkert göra fynd om man hade tur. Men vi hittade inget som föll oss i smaken..
förutom storshoparn Teddan.
Han köpte en tshirt, två dressas med korta ben och en lång pyjamas :)

 
En riktig hårdrocks kille med de nya inköpen med andra ord. Och som bilden ovan visar - Såhär glad kan en hårdrockskille bli om han får gunga :)

Har ivf fått mail från Bollnäs Buss att de planerar en Ullareds resa i Okt-Nov, men inget datum spikat.
Men där kan de räkna in mig :) - nån mer som vill med?! :) 

Idag har vi spenderat lite tid hos farmor och farfar - fikade ute i sol-blåsten och lekte lite.
Efter det åkte vi till Bns för lite Dollar shoping med Ida. Tänk att det finns så mycket på Dollar Store man inte hade en aning om att man behövde när man klev in ;) *underbar affär*
Skulle vilja klippa gräset, men de vill inte T. M jobbar till 20, så de får bli en sen klippning..
OM jag inte lyckas lura hit mormorn ;)

Ha en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Men vilka rockiga tröjor. =) Synd att mamman inte fyndade nå roligt.

2010-06-14 @ 19:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0