3 tänder rikare

Då har det redan hunnit bli onsdag kväll. Teddan sitter och äter sin efterrätt, rårivet äpple.
Skit gott o roligt när man får äta o kladda själv! Äpple ÖVERALLT blir de, men de är de värt för att se honom så nöjd :)

Jag har jobbat två dagar, skojsigt! Blir så tokigt dessa veckor, nu skall jag ju inte jobba förän ons-tors NÄSTA vecka. De blir så långt emellan.. bättre som de blir nästa vecka ons-tors och sen direkt mån-tis.
Men men, de funkar och jag trivs!

Här hemma har vi sovit sådär i natt skall jag villigt erkänna! I torsdags (6 dagar sen) tittade Teddans första tand fram, nu är dom 3! De växer så de knakar och de blir nog bra nog! Förkyldningssnor eller "får tänder"snor på det hela gör inte saken bättre. Han är lite ledsen o kinkig! Men de finns dom som har det värre, o snart är tänderna framme helt o då blir de frid o fröjd :)
Vägning o mätning stod på schemat idag. Endast 100g ökning i vikt = 9700g. Men 1cm längre = 73,5cm.
Efter BVC besöket idag blev det sparkåkning i det fina vädret :)
Synd bara att detta väderet svänger snabbare än en bil voltar i detta land. Nu är det så kallt ute så jag inte ens vill sticka ut näsan :(

I lördags firade vi ivf vår vän Hanna som blivit barnmorska :)
Hon blev hämtad på eftermiddagen med lite skumpa. Sen blev det lite presenter under en mindre "mottagning".. sen bubbelbad o lite omvårdnad, Italiensk- & exotiskplanka till middag, sminkning från en make up "artist" (om det nu är henne titel :) ) Fin fin blev hon.. Sen efterrätt så klart ! + massa tjejsnack, spel, skratt, tårar och galenheter!
Dumt planerat hade jag lagomt till lördagen dragit på mig en dunder förkylning. Kände mig helt utslagen o däckad och fick därför lifta med Magnus hem efter att han slutat jobbet o hämtat Ted. Var hemma runt 21 och sov runt 21.30.. Feber o djävulskap :/ Jag som hade fixat skjuts o allt :(
Ah, shit happens! Jag hade ivf trevligt så länge det varade!

Imorgon blir det sterilisering av Katten - kan ju bli spännande hehe
Annars händer det inte så mycket här omkring. Händer ingenting, kanske det som är problem.. :/
Var ivf o badade med Ted i söndags, det var skoj. Varmt o skönt :)

Nä, nu skall jag psykiskt ladda inför ett blött bad med sonen
Håll till godo! // Frun i huset
         



Kommentarer
Postat av: Hanna

Han är så sjukt söt er lilla goding!

2010-02-15 @ 21:51:21
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0