dumma lastbil

Mötte en lastbil påväg till jobbet idag.
Såg att taket var fullt med is, såg även att ett stort isblock släppte från taket och cirkulerade i luften.. rakt mot min bil!

Alternativen var:
1. frontalkrocka med mötande trafik
2. kör ner i diket
3. blunda och ta emot isflaket på rutan


PAAAAAANG sa det!!! Is splitter över hela rutan = spricka i rutan!!! GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH

Jaja, lastbils åkeriet står för självrisken.. OM jag hade haft en annan försäkring än trafikförsäkring skulle de täcka upp resten av kostnaderna.. men, jag har ju självklart bara trafikförsäkring, så de är bara att betala.

På torsdag har jag tid för byte av ruta. Han frågade om jag ville ha tonad ruta upptill..?!
Men herre gud.. jag vill ha en hel ruta! Jag sa till glasgubben att han fick bestämma själv. Vi får se hur det blir.
Jag ska åka buss i fortsättning tror jag... :(

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhh din stackare..

2008-10-07 @ 16:39:19
URL: http://hannakjonsson.spaces.live.com
Postat av: myran

Huvudsaken är ju att du klarade dej!

Men förstår ju att du blev tokrädd..

2008-10-11 @ 13:38:37
URL: http://mcmyran.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0