Sociala helgen

Jag är en söndags bloggare har jag kommit fram till..
Helgen har gått alldeles för fort! Men samtidigt har jag träffat så många vänner som jag så sällan ser så det har varit en KANON helg. Och förresten är ju hela söndagen kvar och än är inte det sociala över :)

I fredags stod det handboll på schemat. Var till Bollnäs efter jobbet, kvalitétstid med Ida och sen vidare til hallen för att se Arbrå spela lite handboll. Hade trevligt sällskap av Pia, Luring och lilla T. Hem och bums i säng - slocknade som två överkörda grävlingar ;)

På lördags morgon vaknade Pelle ännu en gång kl 04 - *morr*! Hans fina inomhusbur var inredd med tidningspapper, kattsand, spån och halm. Han tyckte visste inte om det. Två nätter i rad har han vaknat vid 4 och krafsat.. krafsat och krafsat.
Tagit tidningen i munnen och dragit varende sida i småbitar!
Till saken hör att han bor alldeles utanför vårt sovrum. Igår var det inte många fina ord som kom ur min mun om honom. Men efter ha samlat mig har jag nog kommit fram till att han tycker det är för varmt. Han är van att vara i utomhusburen - nu är han inne med massa varme och brevid ett element. För i natt (natten till söndag) så har han faktiskt inte härjat så mycket. Han ligger på botten av buren, där det är tomt från sand, spån, papper och halm. Så nu skall jag upp o städa åt honom och ta bort allt grej så får vi se om han lugnar ner sig lite!

Ivf, Snuffs åkte till jobbet vid 06 men jag lyckades hålla mig kvar i sängen till 11 - nice :)
Sen blev det upp o hoppa för umgänge med Ida i Bollnäs. Var på stan viktigaste affärer - Dollar, Rusta och A&H. Handlade faktiskt de första julklapparna - till barnen, men de va bra!
Sen åkte vi till Ida för flyttstädning! Vid en flytt underlättare det om man har banankartonger/flyttkartonger ;)
Det var skoj och oj va fint det blev! Hem till Hallen igen för omklädning och middag sen tillbaka till Bollnäs.
ÄNTLIGEN var det så dags - efter 1  1/2 månads planering - tjejkväll med Ingrid och Linnea i Linneas nya lägenhet!
Massa skvaller och allmänt tjejmys med chips, dricka och godis - TOK MYS!!!
Görs alldeles för sällan - definitivt! Nu åker Ingrid till Thailand i 7 veckor.. stackars henne ;)

Idag är Snuffs återigen på arbetet. Jag lyckads pllra mig upp ur sängen i någorlunda tid. Idag får jag nämngligen fin främmande av Malin W. Denna date har väll varit planerad sen jag flyttade in hit, sept -07.
Men idag skall det enligt planerna ske! :) Måste bara städa först - och tvätta. Så här har jag inte tid att sitta.

Längtar tills imorgon.. med skräckblandad förtjusning.. men spännande.. och läskigt.. Äh, jag kan inte bestämma mig!

Kommentarer
Postat av: Malin

Och det tyckte jag var HIMLA mys =)

2008-11-16 @ 21:19:47
URL: http://www.nogg.se/mauline
Postat av: Malin

Och det tyckte jag var HIMLA mys =)

2008-11-16 @ 21:22:13
URL: http://www.nogg.se/mauline
Postat av: Malin

Och det tyckte jag var HIMLA mys =)

2008-11-16 @ 21:22:43
URL: http://www.nogg.se/mauline
Postat av: Malin

Och det tyckte jag var HIMLA mys =)

2008-11-16 @ 21:23:12
URL: http://www.nogg.se/mauline
Postat av: Linda

Ja kräver snart en dejt i Kilafors. När är det min tur? Har Malin hakat upp sig??? Love you.

2008-11-18 @ 14:48:34
URL: http://www.nogg.se/lindalarsson333
Postat av: Maggan

GRATTIS !!!!!!!!!!

2008-11-19 @ 19:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0