Skepp o hoj

Då var Båten i hamn igen då.. Helt underbar resa har vi haft.. om än lång så skön.. Solen lyste och himlen var alldeles blå hela båtresan. Ingen vind att tala om , det var nästan spegelblankt runt båten inne i skärgården.. Tänk om det varit några veckor senare så att allt grönt hunnit slagit ut.. men stockholms skärgård är vacker.. Tre glas öl till buffen och sen en drink i baren till välkomst uppträdandet på kvällen, det var det enda alkoholhaltiga som jag drack under min 24 timmarskryssning.. 23.30 släcktes ljuset i hytt6028, Då hade vi sett många fyrar och några andra stora båtar.. Jr var trött och ville sova, och jag tror att vi stora oxå var ganska trött.. Dom 6 öl jag köpte i taxfreen för att kunna smutta på i hytten när jr lagt sig står nu snyggt uppackade på köksbordet här hemma, Fortfarande odruckna..
07.00 var det ett glatt o piggt gäng som vaknade.. Vi hängde på låset till frukosten vid 7.30.. Ni ska veta att Jr fick stora ögon när dom serverade Munkar till frukost.. ÄR DET INTE BRA PÅ BÅTAR SÅ  SÄG.. Buffen kvällen före var helt ok , men måste bara säga att äta frukost på båt är nog det bästa jag vet.. Att så mycket gott kan finnas på ett o samma ställe.. Och att det sen är fönsterbord och utsikt över ålandshav gör det ju inte sämre det heller..
Det som Hampus tyckte var bäst med hela resan var konstigt nog inte godiset i taxfreen utan motorcykelspelet som fanns i spelhallen.. Det var en motorcykel som man satt på o körde.. den blev det några gånger..
Själv så är jag nog mest nöjd med frullen och att jag köpte en flaska Mackmyra.. Som ska njutas av vid något speciellt tillfälle..

Ha en bra dag sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0