Från sunk till hunk 350:1

LCHF
Idag börjar jag äta en en hemvävd form av LCHF . Efter att hört och läst om den så tror jag att det kan vara ett bra sätt för mig att komma igång och få lite disiplin på mig själv. Frukosten idag var riktigt gott. Äggröra med knaperstekt bacon.

Nu ska jag byta däck på cykeln så att jag kan hoja till jobbet.

Från sunk till hunk 352:1

Igår var det fotbollsfinal så då syndade jag lite med chips och en folköl.. Maten under dan var väl så där. men från o med idag är det inga kolhydrater igen..Inga är väl fel ord men vi skippar potatis, ris o pasta ..
Dagens frulle såg ut så här:

Från sunk till hunk 354:1

Tydligen fanns inte dag 355 för mig, det var väl en dag lika den idag. Inte väldens bästa äta dagar men inte helt faanders heller. Nu ikväll har det blivit en vända runt sjön. dvs. drygt 5km i bra promenad tempo med Alvin, Jocke o aya.
Bättring lovas på alla fötter o händer. Hanteln är framtagen för att tigtha till kroppen lite med och promenaderna ska bli flera o lägre samtidigt som maten blir striktare.

Ha det gott Sverige

Från sunk till hunk 356:1

Vilken jävla skitdag. Eller dagen i säg har varit bra men det jag har stoppat i mig.. Var ska jag börja. Frukosten ok som vanligt men sen, hamburgare till luch , bullar hos mor o far, läsk o godis här hemma ikväll och tacos med vin till middag. Inte nå motion o skryta om heller. SUCK!!!
Vi tar nya tag i morgon..

Sov gott Sverige

Från sunk till hunk 357:2

Det blev nästan 2 timmars lunkande hr hemma med gräsklipparn idag, skönt att ha hela gården klippt.
Till lunch bjöds det på fiskpinnar i Hallen idag, jag tog det med och så hoppade jag potatisen . Jag tog wokgrönsaker istället.

får se om det blir fläskfile till middag, det blir lite gotta ikväll har nämligen köpt en liten påse nötter.

ses Sverige.

Från sunk till hunk 357:1

Klara av av att ha en bra dag i går ,även på jobbet. Till lunch blev det rester från jobbet, kallskuret och grönsaker för min del och till middag blev det tacoköttfärs på en bädd av skivade tomater. blev två kortare promenader igår , som lite extra bonus. Sitter här med dagens frulle 1,5 dl lättfil med mussli, ett äpple o ett glas juice. Har bestämt mig för att köra igång träningen nu, eller träning o träning. det blir längre promenader och lite bålträning och ev , lite annanträning här hemma.

på't igen Sverige

Från sunk till hunk 358:1

Frukost i magen  och man tar en ny dag med storm. Jobbet väntar så det blir väl lite sämre med uppdateringen idag. Men jag ska försöka vara duktig o nyttig.

Ha det gott Sverige

Från sunk till hunk 359:1

Blev en konstig natt inatt, jr vaknade sen jag sovit i ett par timmar o blev vaken i ett par timmar till. När han somnade så var jag klarvaken.Så vid 4 somnade nog jag men fick sova till 10 så jag kan inte klaga men dagen blir lite konstig. All mat kommer sent och man bara är tycker jag. Maten har varit bra idag än då det som var lite onyttigt för kroppen men otroligt nyttigt för välmåendet var den goa Whiskeyn och den lilla konjaken jag fick hemma hos svärfar ikväll.

Dagens frukost

Dagens lunch

Kvällens underbara middag hemma hos Björn & Ingrid.

Nu ska jag gå ut i hundgården o hämta Alvin sen går vi på promenad.

Sovgott Sverige

Från sunk till hunk 360:1

Blev en liten annorlunda dag idag med, ingen riktig frukost utan bara ett äpple o en kopp kaffe. Detta berodde på att vi vaknade inte förän 09.20 man vet inte riktigt hur länge våran lilla väckarklocka sover. Det var tidig lunch hos svärmor sen , Lax med coussous och grönsaker. Mellanmål blev det sen när jag kom hem lite fil o mussli samt sista skvätten utav Honeys smootie.
Inga sötsaker än så länge och få se om jag hinner träna lite nere på Knöttas ikväll.

Ta't lugnt Sverige

Från sunk till hunk 361:2

Så var denna dag snart över oxå. En bra dag tycker jag promenerat runt berget med grannen o hunden ätit bra men tog en liten muffin till fikat( den var alldeles ny bakad). Lunch kykling o grönsaker, middag nån köttfärsröra med massa grönsaker i och till kvällsmål fruktsallad.

Promenaden runt berget tar ganska precis en timme med hundkissande o bajsande lite då o nu..

Ha en god natt Sverige

Från sunk till hunk 361:1

En härlig dag med oanade möjligheter väntar..

Så här såg frullen ut i dag med.
Har lite ont i hälen men det brukar gå över när jag fått gått lite. Det är väl den sk gammeln som knackar på..

Ta vara på möjligheterna Sverige

Från sunk till hunk 362:2

Då var denna dag över snart, lunch idag blev lax o wokgrönsaker. Till middag blev det wokgrönsaker och rostbiff. sen har det blivit tre äpplen och två klementiner ikväll med. En bra matdag känns det som.. Har haft mycket fika bröd o tårta runt mig idag men klarade att motstå. BRA JOBBAT KLUMPEN!!!

Från sunk till hunk 362:1

Blev inte så mycket skrivet i går o risken finns att det blir lika idag med. Jobb kallas det visst.
Lunch igår blev på jobbet, Kycklingfile med massa blandade grönsaker från buffe'n, Mellis blev äpple , Middag wokadegrönsaker med fläskfil'e och kebabspetts resterna.
Idag blev det nässtan en timmes morgonpromenad runt berget före frullen som bestod utav 2dl lättfil med fruktsallad i o  ett stort glas vatten.

Ta't lugnt Sverige det är ju trots allt söndag

Från sunk till hunk 363:1

God morgon !
Nattsömnen har varit  hyffsad för att ha en 1 veckorsbaby hemma måste jag säga.
Frullen i dag blev 2dl smultronyoghurt med 3 tsk mussli, 1 banan,1 glas juice och 1 glas vatten..

Från sunk till hunk 364:3

Middagen klar och äten, grillad fläskfile med wokgrönsaker och lite bea.
Annars så går det säkert bra med viktminskningen, jag har gjort vad jag kan.. just nu..

6mm.. Kalufsen borta ger en bra start på vågen.. Eller inte!!!

ta't lugnt Sverige!

Från sunk till hunk 364:2

Blev en något sen lunch idag pga av att det var besök här hemma. Jag syndade även idag med blåbärsmuffins och ett havreflan till fikat. Lunchen var riktigt god. Grillade kebabspett med wokgrönsaker och en halv avokado.

Smaskens till sista tuggan.

Från sunk till hunk 364:1

Ny dag nya möjligheter, Frullen idag var exakt lika som den igår. 2dl lättfil med 3tsk mussli samt en banan och ett stort glas vatten. Mellis har det just blivit, ett härligt äpple. Ingen träning än .

365:3

snart har den här dagen gått då. Middagen hos oss var pasta med köttfärssås men jag hoppade pastan och tog wokgrönsaker istället.. Gott är det än så länge..

Träning har det inte blivit någon idag utan det har blivit 45 minuter med gräsklipparn och det får duga för mig nu.

Ha en bra kväll Sverige

365:2

Man syndar första dagen.. Vilken moral jag har. Tog en tårtbit med honey på cafet för att fira att vi fick barn..
Lunchen i dag blev helt ok.. Kycklingwok och ett glas vatten.

365:1

Frukosten blev så som jag tänker äta den nu ett tag, 2dl lättfil med 3tsk mussli ett glas vatten och en frukt(idag banan).

härligt med utmaningar...

Ha en bra dag Sverige

Nu börjar resan från sunk till hunk.

116kg tung är jag i dagsläget men nu ska det ändras på.

Detta är den verkliga sanningen.. Suck

Jag har tänkt mig att den här resan ska ta 365 dagar där vi börjar nu och sen räknar neråt.
Jag tänker redovisa min mat och min träning här samt att mina tankar o känslor kommer att få komma ut här oxå.

Så välkommen ombord Sverige nu åker vi!!!