B.L.O.S.S.A B.L.O.S.S.A glöggen heter Dufvenkrooks whiskeyglögg

Då var det söndagmorgon allaredan. Har inte skrivit på länge nu men ska försöka bättra mig, Lördagen var en långdag. Den började med att jag körde Jr till farfar och farmor eftersom vi vuxna i huset skulle åka till Valbo tillsammans med Lillebror och Sara. Vi  kom ner till 10 tiden och åkte hem efter 17 någongång. Honey och jag köpte en ny säng, ser verkligen fram mot i kväll för då tänker jag sova i den.. Sen blev det väl en påse eller två på ikea med nödvändiga saker oxå.. På övriga affärer blev det inte så mycket handlat för min del men ett par av dom sista julklapparna blev det dock.. Man blir rätt trött i kroppen efter en dags strosande i det där varuhuset. Men vilken possitiv grej det blev när vi kom till IKEAs varuutlämning och skulle hämta sängen, Dom bjöd på kaffe.. satan vad gott det var  med kaffe där.. Väl hemma och med alla saker inne o uppe så kom Farmor o farfar med Jr och käk från Hambogrillen.. smaskigt och trevligt.. Kvällen sen var en trevlig Glögghappening hos folket på andra sidan bron. Finskan och Italienarn från bergetsfot var där dom oxå.. Det provades whiskeyglögg, blåbärsglögg och hjortronglögg. Dom var bra all tre men Whiskeyglöggen var riktigt fin tycker jag.. Vid midnatt orkade vi inte längre utan då släpade familjen sig hem och i säng.. Lång men härlig dag i glada vännerslag.. Nu ser man fram mot den här dagen, det ska tapetseras i sovrummet , den vägg som ska bli fondvägg, Sängen ska sättas ihop och den gamla sängen ska ut i garaget.

Ha en bra dag Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0