Trevlig sommar

Jag har nog kommit över min Ullared sorg nu - lite   ;)

Mycket händer när tiden går.
Magnus har blivit 40, Ted har blivit 2 och jag 27.

Nu har jag inte tid att skriva mer för stunden, någon kallar på min uppmärksamhet :)
Imorgon är det sista dagen innan semestern och jag skall bjuda på mumsbiten nedan.

Trevlig sommar!!

Paj med hallonpannacotta
En paj med sprött skal av digestivekex och en underbar fyllning på vispgrädde och Kesella med smak av hallon. En enkel efterrätt som är perfekt att göra i förväg.
 
Paj med hallonpannacotta

12 digestivekex
75 g Arla® Svenskt Smör
1 tsk kanel

Fyllning:
3 gelatinblad
2 1/2 dl Arla Köket® vispgrädde
500 g Arla Köket Kesella® kvarg hallon
3–4 dl hallon

Gör så här

Mixa kex, smör och kanel. Tryck ut blandningen i botten på en form med löstagbar kant, ca 24 cm i diameter. Låt stå i kyl ca 15 min. Låt gelatinbladen ligga i kallt vatten 5 min. Koka upp grädden. Rör ner gelatinbladen. Låt grädden svalna något. Blanda grädde och kvarg. Häll det i formen. Låt stå i kyl minst 3 tim. Garnera med hallon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0