Operationsdag

Japps, så i torsdags var det då dags för operation.. förinta cellförändringar!

Lämnade Teddan på dagis innan jag och mor påbörjade resan mot Huddik. Hade tid 8.15, skönt med en tidig tid!
Väl på plats fick jag kliva i de ultra snygga operations utklädseln.. morgonrock, nättrosor, "tossar" och sen blå skoskydd på det.. mössan fick  jag ivf ha i handen.
Haha Man önskar att man hade en bild på sig själv i de där kläderna, samtidigt som att man är glad över att slippa se dig i dom :)

Tyckte att det funkade ypperligt där i Huddik på dagskirurgin. Satt ner och såg på TV i 5 min, sen träff med sköterskan som gav mig massa piller - smärtlindring och mot illamående - och sen satte i nålen så jag kunde ha droppet. Som vanligt hittades inget bra ställe i armvecken att sätta nålen i, så de fick bli dropp i handen. Men jag börjar bli van :)
Sen blev det lite TV tittande igen innan läkaren kom och pratade om vad de skulle göra och han drog även "eftersnacket" före opertionen istället för efter så jag slapp sitta och vänta - SNÄLLT!

Sen blev det 5min TV igen innan en narkosläkare kom och hämtade mig. Full fart och rullians hela tiden :) Träffade läkaren som jag var till sist i Huddik haha Han bara skrattade :) Han skulle lyssna på hjärtat.. och sen sa han "Du är rätt lugnt va?!", Ja! sa ja. Han skrattade lite mer och sa "Ja, för när jag står här utanför operationssalen med andra patienter så brukar hjärtat slå i full fart. Men ditt dunkar på som vanligt" Och sen härmade han hjärtslagens takt. De tykte han va skoj :) Bra de! Men varför vara orolig?! :)

Väl inne i operationssalen var det massor av folk som vanligt. Fick massa härligheter insprutad i armen.. sen fick jag andas lite vanlig syrgas innan det var dags för sömnen :) Läkaren sa, Ja då drar jag på till 100 så godnatt. Godnatt sa jag.. sen låg jag där och andades och andades. Vet att jag efter 5-6 andetag innan jag tänkte "Skall jag inte somna snart?!    Sen minns jag inte mer :) Det är ju SÅ skönt att bli sövd!!!!

Vaknade ca 45-60min senare.. i en annan säng, i ett annat rum och med andra trosor på mig :) Spännande att de gör en massa saker med en utan att man har en aning om det.
När jag vaknade började jag minnas att sköterskorna på uppvaket hade pratat med mig, så jag var tvungen att fråga.. Jodå, de hade frågot hur jag mådde och det enda jag svarat var: Jag är så glad för att de tagit bort födelsemärket! :)   Fast de visste jag ju inte om de hade gjort eller inte, men de var mitt svar :)
Det var nämligen så att när jag träffade läkaren innan operationen så passade jag på och fråga om det kunde ta tillfället i akt att ta bort mitt äckliga födelsemärke som sitter rätt långt upp på insidan av låret. När jag var gravid så växte det och blev jätte stort, ett sånt där utåtstående. Läkaren sa ju Ja då, därför jag måste ha vart så säker på uppvaket att det var borta - och det är de :) Jag är SÅ lycklig över det!

Mådde bra när jag vaknade så jag flyttade direkt över till de rum där jag började morgonen med att se på tv. Blev lite frukost och mer tv.. sen satt jag och väntade, och väntade och väntade.. innan jag frågade en sköterska "Vet du hur länge jag måset vara kvar här?!"  Då får gå när du känner dig redo, blev hennes svar.. TÄNK OM JAG VETAT DE TIDIGARE!  Ja ja.. Kom då iväg och var ute på stan runt 11 tiden igen. SKÖNT :)

Lite trött i ögonen på eftermiddagen var jag allt, men annars ingen fara. Jobbade i går fredag, men efter lunch sa det stopp.. Jag blöder nämnligen rätt mycket och skall tydligen blöda i FYRA VECKOR :(  Fick ont, som mensvärk.. kraftig.. va inge skoj. Härdade ut till eftermiddagen innan jag kompade ut 30min innan slut.
Men men, så de ömmar lite då och då.. men de funkar!

Nu skall jag bara vänta ca 4 veckor och se vad detta provsvar ger. Det blir någon form av ny behandling förklarade läkaren ivf, vilken beror på vad svaret visar. Men detta är ingen cellförändring som kan växa bort av sig själv som de är med de flesta cellförändingar. Kanske blir det en ny dag i Huddik.. men de gör inget, jag tycket att det funkar skit bra där!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att allt givk bra vännen. Du är så duktig. Tänk om man hade ditt mod och lugn.

2010-09-12 @ 10:53:56
Postat av: Hanna

Åhh gud va du är duktig! Jag skulle vart livrädd!

2010-09-13 @ 09:35:27
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0