Mitt liv just nu

Tänkte att jag inte skulle inleda med att det var länge sen jag bloggade.. men det är ju faktiskt det som är sanningen :) Nå ja.. behöver väl inte tjata mer om det.

2010 är här och tiden rusar - som vanligt - fram.
Jag har börjat jobba! 3 dagars arbete har jag lyckats avverka! Det är riktigt skoj att jobba igen! Klart att det är trist & ovant att vara ifrån Ted så länge.. och visst är det långa dagar (jobbar 8-18:45 de dagar jag jobbar) så jag är HELT SLUT på kvällarna. Men annars är det jätte skoj!! Faktiskt skönt att prata med vuxna människor om dagarna och inge barn-bajs-amning-vägning-sovrutiner-puré-snack.

Inget gör än gladare än när man öppnar ytterdörren när man kommer hem, ögonen går i kors av trötthet och man vill bara ramla omkull, och ens hjärta kommer springandes mot en med armarna uppsträckta & med ett leende man bara smälter av. Osså när han väl kommer ur gåstolen tar han ett stadigt tag i ens hår på vardera sida huvudet, gapar stort och biter sig fast i ens haka. Puss och kram kalas på HÖG nivå! DET är kärlek från en 8månaders klump det :) <3 hehe

Idag var jag och Teddan på BVC för lite vägning för honom. Hans viktkurva gick stadigt uppåt de första månaderna av hans liv. Sen när han vid 5mån ålder började gå i gåstol & började med smakportioner så dalade hans vikt lite.. det fortsatte till ca 6½mån. Men nu ligger han högt över kurvan igen.
Vid 7månader såg det ut såhär: Vikt: 8790     Längd: 70
Idag, vid 8månader såg det ut såhär: Vikt: 9650   Längd: 72,5
Ingen flugvikt direkt ;)

Imorgon skall vi tillbaka till mammastyrkan igen efter juluppehållet. Jag har just köpt halvårs kombikort.. bad,gym & gruppträning på alla hallar. Det är bra.. Våga vägra gå på gymet i Bollnäs.. hehe Hua.. alldeles för mycket folk! Gruppträningen går dock bra. Jag o Anne var på yoga en kväll.. de va sådär. Självklart jämnförde jag mycket med yogan hos Bettan o den var ju kanon. Men de va rätt skönt som vanligt att yoga lite..
Imorgon har jag tagit mig lite vatten över huvudet.. Mammastyrka med Teddan på morgonen & sen styrkepuls med AnnaMaria på kvällen. Jag lär ju dö.. men men, måste ju passa på när jag inte jobbar o har någon som kan passa Teddan. På fredag har jag anmält mig på Forza med Anne oxå.. vi får se om det blir nått. Risken är väl att jag inte kan gå på fredan haha   2 gånger har jag varit på gymet här i Kilafors. Det är så folktomt där på dagarna så det passar mig PERFEKT! Så skönt så skönt!! Måste ha lite muckler på armen om jag skall orka bära min älskade dunderklump :)

Nä, nu skall jag ta o spela lite Betapet.. sen skall jag faktiskt krypa under täcket tror jag.
Hörs och ses.. Ta hand om varann    // Frun i huset


Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis! Fler bloggar framöver..

2010-01-14 @ 11:32:44
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Härligt med lite uppdatering =)

Ja, det var synd att vi aldrig sågs när jag var upp sist, drygt en timme efter vi börjat åka hem, sprang tydligen Hanna och min lillasyster på dig på stan, typiskt. Annars var det prat om att Madde skulle ha hälsat på er en dag, jag bjöd med mig lite själv där men det blev visst inget av det heller.

Shit vad duktig du är som tränar, skulle också behöva det. Jag vet precis hur du menar med tunga barn, musklerna behövs =) våra killar ligger i samma viktklass, haha. Men det är bra, då kan dom puckla på elakingarna på dagis.

Kul att du börjat jobba igen, man behöver verkligen lite annat sällskap som sagt.

Oj vad långt det här blev då, jaja, ha det bra nu hela familjen! Kram kram

2010-01-14 @ 19:05:29
URL: http://hannadennya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0