jobb & dagis

Då var det onsdagkväll igen!

Har precis nattat en trött Teddan. Äntligen börjar vi komma tillbaka till i någon form av nattningsrutin efter en vecka med lite senare kvällar och längre sovmornar än vanligt.
Nu börjar dagis på allvar, då är det bums i säng :)
Är tacksam över att ha en son som man bäddar ner i sängen, ger flaskan drar igång speldosan och säger gotnatt till - och han somnar 9 ggr av 10 direkt.
peppar peppar på den punkten kanske.. de kommer väl kanske en period/perioder där det blir annat.
Men såhär har vi haft det sen i våras och de känns toppen!
Bara att passa på & njuta :)

Ja, nu har jag jobbat i en vecka.. började ju förra onsdagen!
Kom ganska snart in rutinerna igen och det känns kanon.
Timmarna flyyyyger förbi och det är roligt!
Älskar att jobba bland & med människor, något nytt hela tiden :) - underbart!

Mangan har skött inskolningen på dagis med Teddan. De började i måndags..
Vad jag har förstått så skrattar fröknarna åt hur självständig T är och den totalt ignoransen mot att M faktiskt är där med honom.
Första dagen hade han gått in till ett rum med en fröken där en annan fröken och ett barn var.. där stängde han dörren för Magnus hehe
Andra dagen frågade de hur länge vi tänkte ha inskolningen, M sa att han började nästa onsdag men kunde ordna det så vi kunde fortsätta inskolningen..
Fröknarna sa bara: Skriv upp vilken tid han kommer på onsdag, detta är INGA problem!

Idag lämnades han på dagis en sväng & M fick åka därifrån. Fick rapport på sms när jag var på jobbet att det störta problemet med att ha T på dagis är att försöka hinna få av honom ytterkläderna innan han ska springa in och leka :)
Imorgon skall han oxå vara själv där, då skall han få äta och sova där :)
Min stora kille!

Känns verkligen kanon skönt att han verkar trivas och ha det så bra!
Får se om jag får hämta honom någon dag nästa vecka när han börjar på riktigt. Det jag saknar mest just nu är en övervakningskamera - jag skulle så HEMSKT gärna vilja se honom springa runt där på dagis, prata .. leka.. Ja, allt :) Men jag får nöja mig med min fantasi :)

Åh, måste ta tillfället i akt att gratulera min kära vän Mallan som fick en UR SÖT liten dotter igår ikväll!
TOK GRATTIS VÄNNEN!!! Längtar efter att få träffa er !!

Nästa månad är det dags för klassåterträff från 9an. Skall bli tok skoj :) 
Ännu bättre blev det när jag såg att Perssons Pack skall spela på Tranan den kvällen! Tjohoo

Nä, nu ska jag passa på att kasta mig i soffan och bara njuta. T sover som sagt, M & H är och spelar badminton.. bara katterna jag skall försöka trängas med i soffan o där lär ju gå bra, den är ju rätt stor!

Ha det så bra så länge!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja visst blir det skoj med en återträff?! Jag har ändrat min Spanien resa så att jag också kan komma:).. Lovely..

2010-08-21 @ 11:33:40
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Linda

BRA att du flyttade resan så att du kan gå :)

Det blir nog lite folk ändå trots att många lät skeptisk i början :) Blir kanon skoj!

O att Perssons Pack ska spela på kvällen gör ju saken bara ÄNNU bättre :)

2010-08-22 @ 11:20:59
Postat av: Mallan

Tack bästa bästa du!!!!

Du får komma och se underverket när du vill!

Kraaaaamar till dig

2010-08-22 @ 21:44:22
URL: http://mallingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0