Ordbajs - länge sedan det användes

God morgon, god morgon!
Hua, Ted har ändrat sina sovtider. Förr sov han ju 9 gånger av 10 till kl 10 på morgonen. Nu är det mesta kl 8 som gäller. Var väl länge sen jag sov till kl 10, men han gjorde mig lätt bortskämd med de. Så nu är det ju "jätte jobbigt" att kliva upp redan klockan 8. Men vad gör man inte ;)

6 månader har han hunnit bli, lillprinsen! Iofs i söndags, men ändå.
Vi var på 6mån koll på torsdagen. Vikten har ökat, men längden står han nästintill still på..
Vikt: 8210g   Längd: 69cm
Men han hade ju en raket start både med vikt & längd, så han planar bara ut sin kruva nu. Ingen fara!

Idag blir det lunch date med tvillingarna Helin, alltid lika trevligt.
Mangan jobbar hela helgen, så det blir till att roa oss själva. Har lovat min älskade far en grund kurs i fejjan haha
Han som inte skulle ha nån facebook trots att hans vänner hade.. Men nu är han där, välkommen :)

Ringde & ställde Ted i kö för dagis alldeles nyss!! Helt sjukt! Men de är väl så. Även om jag prel bokade att han skulle börja i augusti nästa år så finns de ingen plast garanterad. De hade många i kö..
Och folk går arbetslösa! Herre gud.. starta ett dagis!!

Nästa helg skall vi ut & "roa" oss här i Kilafors. Skall gå på Hanna Hedlunds "Är man en MILF nu eller..?!"
Det skall bli trevligt att komma ut och vara lite vuxen för en liten stund. Teddan o Hampan skall va med farmor o farfar. Helgen efter har jag oxå fixat barnvakt, Mangan jobbar. Har även skaffat chaffis + stylist ;) Personalfest på jobbet som hägrar, 80-tals tema! Kan ju bli skoj haha

Har dock lovat både chaffisen och barnvakten att jag inte skall va borta länge! Men de skall bli kul att träffa mina kära arbetskamrater igen! Herre gud, jag börjar ju snart jobba igen oxå!! 6e januari är det dags.. om de inte blev den 7e. 6e är ju en röddag, har ej fått svar på än om vi har öppet eller inte. Får fråga igen så jag får nån ordning på de här.
Skall jobba varannan mån-tis och varannan ons-tors = 8-18:45.
På så sätt får jag ihop de till en 50% tjänst (39tim arbetsvecka) Långa dagar utan bebis vid min sida, men samtidigt får han spendera dagarna med sin pappa - och de behöver dom båda två!
Och jag får komma ut & träffa folk, arbetsträna lite + (..det bästa av allt!!!!) tjäna lite pengar!!!
Skall bli så skönt att få nått som kallas inkomst igen! Föräldrarpenning är ju inte mycket att hänga i julgran.. Hua
Är det nått jag har ont i magen av varje månad så är det pengar. Jag hatar pengar!!! Eller nu är det väl lätt egentligen, jag har aldrig några.. Kul!   Nä vet ni va..

Yogan är slut för den här gången. Eller, jag vet inte om jag kan gå nå mer. Har ivf inte anmält mig till nån ny kurs. De kommer inte att stämma med jobb o så efter jul, då får jag betala massa pengar o ändå bara vara där hälften av alla gånger. Känns inte rätt.. Vi får gå dit nu 2 måndagar till om vi vill. Hon kör två extra pass för att gå igenom alla kurser hon håller. Då får vi betala per gång o de är frivilligt! Vi får se hur de blir. kommer nog att gå på måndag. Skulle egentligen på afropowerdance med Anne o AnnaMaria. Anne hade fribiljetter.. men de va fullt på måndag, så ivf jag o Anne har bokat in oss till på onsdagens pass. Vi får se hur de går haha
Men nästa lördag har vi 3 ivf bokat date på Haneborg här i Kilafors. Då skall vi gå på Styrkepuls :)
Perfekt, träning på lördagar kl 10 - på "hemmaplan"! Man har ju hela dagen på sig ändå. De blir kanon :)
På tal om det.. Förbudet vi hade/har för november. Hanna J tycker att jag skall va ärlig här, så jag måste väl haha
Det gick jätte bra, gick ut stenhårt. Sen pelade det ur lite, jag skyller det på Mangan för han köpte hem massa grejer..DUMT! Jag är väl egentligen dummare som föll för det.. fast jag frossade inte alls på de sätt jag brukar!
Sen har de blivit Oboy nån dag, fika på fars dag, fika vid bortbjudning o pepparkakor med mjölk härom dagen när mitt hvuud höll på o sprängas. Så, vi kan väll sammanfatta det som att det går sådär..
Fast samtidigt så har vi båda tränat nån/några gånger under veckorna och vi äter inte lika mycket sött som vi brukar. Vi har faktiskt skurit ner på det.. Så summa sumarum kan ju faktiskt bli rätt ok. Det är aldrig bra att sätta ett total förbud, bättre att skära ner. Och det har vi lyckats med!!! Jihooo

Nu börjar det osa konstiga dofter från Lilleman. Dags för en utryckning! Har ordbajsat klart för idag nu!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Bra Linda! Nu är jag nöjd:P

2009-11-13 @ 11:20:06
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/
Postat av: Linda

haha Det ante mig Hanna! Jag var nära på att skicka ett mess till dig när jag skrivit haha

2009-11-13 @ 18:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0