Här är hon!




Vår nya familjemedlem - Svea. Eller hon kasnke kommer heta Moa efter helgen, svårt att säga. Hampus skall nämnligen på döpa henne och han är inne på Moa. Jag röstar för SveMo ;P

Ingen känner av någon allergi än *peppar peppar*
Men det är ovant att ha en liten kattunge i huset. Jisses vilken energi de har haha Leker ju med ALLT! Och jag som tycker att jag tagit bort så mycket för att "barnsäkra" för Ted. Främst hittar hon damm på ställen man inte hade en aning om fanns ;P hehe Men det är roligt med nytt liv i huset :)
Tack snälla Elin för att Du erbjöd oss denna lilla sötnos!


Kommentarer
Postat av: Helena Johansson

Men vilken sötis =)

2009-11-18 @ 18:40:55
URL: http://www.potatisblomman.blogspot.com
Postat av: EliN

Lilla sötis.

Igår kväll kom jag på mej själv precis innan jag skulle ropa BEEEEBIS för att hon skulle komma in å lägga sej i sängen. :)

Kul att hon verkar trivas. Lilla busisen.



2009-11-18 @ 22:33:10
URL: http://elingranath.blogg.se/
Postat av: EliN

Förresten så prata jag med frida imorse och hon tror att dom är födda under brännbolls yre helgen.

2009-11-18 @ 22:34:48
Postat av: Frida Granath

Vad roligt att ni trivs med gulliga lilla Svea. Om ni funderar på namnet så finns det en liten historia bakom det namnet. :) Jag visste ju att Mamma mia skulle ha kattungar men inte när. Såg min nervösa katt på brännbollsyran helgen men jag hade då en liten fest och efter det var hon borta. Gick ut med lappar i byn efter 3 veckor för jag var orolig för henne och kattungarna. Hittade då efter mycket slit 3 stycken kattungar under massa grenar och gran barr. Ögonen var öppen så gissade då på att dom var strax över 3 veckor gammla. Skulle komma på namn åt dom små sötnosarna som var 1 hanne och 2 tjejer. Ville ha "skogs namn" eftersom att det är där dom föddes. Vart då Stig, Tuva och Svea. Stig- skogs stig. Tuva- gräs tuva. Svea- tänkte först på mygg och svea men fick veta att det visst hette sve :P för hon har ju en prick på höger framben... men namnet svea fick vara kvar för då vart det svea rike :) Stig bor nu i Falun hos min pojkvän och Tuva har jag kvar. Helt underbart keliga kattungar fast dom hittades 3 veckor gammla i skogen. Lycka till med henne tror hon kommer bli en riktig snygging. Mamma mia är liten och söt men på vinterhalvåret får hon norsk skogskatt kragen och sen har hon tofsar på öronen. lycka till enängång. Kramar från syskonen Stig och Tuva och matte Frida

2009-11-18 @ 23:12:58
Postat av: Magnus

Frida hon har tagit mitt hjärta.

Linda säger att jag är knäpp när jag lägger mig åt fel håll i sängen bara för att få ligga o gosa med katten o höra henne kurra..

2009-11-19 @ 06:21:46
Postat av: Frida Granath

Jamen visst är dom underbara. Jag har lagt ner mycket tid på att få dom keliga för var så rädd att det skulle vara för sent. Sen roligt att hon kom till en familj som har barn och hund för det är ju hon också van vid. Tror det kommer bli kanon. :)

2009-11-19 @ 14:20:23
Postat av: Anne

Jag håller med dig Linda! SveMo låter bra det! ;)

Men hon är ju helt underbart söt den lille! :)

2009-11-19 @ 19:03:03
Postat av: ♥ mikaela

vilken sötnos. :) hihi. o kattungar är väl för goa. :) hihi.

du, en fråga bara :) kom din förlossning igång av sig själv 16 dagar sent eller blev du igångsatt? :)

kramar

2009-11-21 @ 13:43:07
URL: http://ingamikaela.blogg.se/
Postat av: Maggan

Så söt !!!!!!!!

2009-11-22 @ 18:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0