Hej igen :)

Det var länge sen jag skrev nu..
Det är så svårt att sätta sig här och försöka formulera alla ens tankar och känslor.
Dagarna bara flyger förbi utan att vi ens gör nånting.
Att ha en sak inplanerad per dag och få den genomförd är ett stort projekt, problemfritt för visso - men ändå. De ska planeras, ammas, hitta mössan som alltid ligger på fel ställe, in i bilen, ska vagnen med mm mm :)
Men jag klagar inte - absolut inte, livet är helt underbart!

Ted är - SÅ KLART - världens bästa!
Han sover som en stock hela nätterna. Natten till igår sov han från ca 20.30 till 04.. Svårt att klaga på det :)
Det som blir är att han tar igen den mat han missat under natten på dagen. Så mycket matande blir de, men de är ju tok mys så de gör inget :)
I natt har han varit lite busigare, men dock glad i stort sätt hela tiden. Han vill bara va vaken o titta sig omkring, då är han nöjd :)
Knäppte kort till Ljusnan igår. Blev säkert jätte snygg.. hehe
Jobbigt de där när man inte får se hur man blev själv utan man skall låta alla andra som har nån av Hälsingetidningarna - Ljusnan, Kuriren mm - se bilden först och då genom dom få veta att idag är bilden publicerad :)
Jaja, smällar man får ta.

Jag kan ivf ha jeans igen och de är ju roligt :) Iofs är de de jeansen jag hade förr i världen när jag var som störst, men ändå. Jag slipper ivf mysbyxorna. På tal om dom så hänger dom som aldrig förr, skit snyggt.. NOT
Har ingen våg hemma men de skulle va intressant att se hur mycket den skulle visa nu. Hade gått ner nästan 10kg första natten när Ted föddes. MÄNGDER av vätska försvann.
Mina svarta tygskor med dragkedja på sidorna fick jag ju knappt upp dragkedjan på, på slutet. Nu kan jag ha vita tjocka tubsockor och få av o på mig skorna utan att ens röra varken skosnöre eller dragkedja - de känns bra :) Magen är som en härlig liten degklump, men de går bli ett annat projekt. Orkar faktiskt inte bry mig om den nu och Beach 2009 känns ändå långt borta.

Idag skall vi väga vår skönhet. 4050 vägde han när han föddes, sen har han varit nere på 37** nånting 2ggr och förra veckan var han uppe på 3990g igen - så de tar sig. Så som han äter chansar jag på att han vägar 4200 idag :)
Han växer så de knakar, nästan otäckt att se. Han har blivit så tung så när man ligger med honom på bröstet/magen när man själv ligger på rygg i soffan, är de nästan svårt att ta sig upp hehe Men huvudsaken är att han mår bra!

Skulle vilja ta mig till jobbet o hälsa på nån dag, jag känner att jag vill tanka på mitt social/energikonto bland mina SAKNADE kollegor. Vi får se, kanske idag.. kanske nästa vecka.. kanske nån annan dag :)

Nä, nu har pappsen som fick va vaken o kolla på sport med Ted i natt klivit upp. Dags för mig att duscha!
Som sagt, va inte rädd för att hälsa på. Många skriver "hör av er när de är lugnt", men de är jätte svårt. De är lugnt hela tiden o de går kanon med besök. Så kom bara :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad härlig att höra gumman att allt går bra. Å du kommer du till jobbet får du inte glömma å komma förbi mig som sitter i det andra huset. För då blir jag ledsen. Ha det så gott och trevlig helg på er i Hallen. Kram

2009-05-20 @ 16:56:27
URL: http://potatisblomman.blogspot.com
Postat av: Jessica

Skönt att läsa att allt går så bra för er och att ni mår finfint! Visst är det ett meckel att få med sig allt och komma i tid i början men det ger med sig med lite rutin senare :)

Gud va kul att du tänker titta in till oss på jobbet, glöm för guds skull inte mig på nedre plan. Jag är viktigast kom ihåg det!!



Kram!

2009-05-20 @ 21:55:15
URL: http://bodellskan.blogg.se/
Postat av: Nina

Låter som ni har det helt fantastiskt!



Förstår precis va du menar med bara en planerad grej om dagen räcker... Snart fixat du nog två =)



Kram på dig!

2009-05-20 @ 23:18:57
URL: http://ninaihallbo.blogg.se/
Postat av: myran

Det låter som ni har det kanon i Hallen. Ska bli kul att ses på jobbet, hör av dej när du tänker komma bara så man kan planera lite...

kramen

2009-05-21 @ 12:17:34
URL: http://mcmyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0