Myskväll

Ikväll har jag och Jr haft myskväll!

Det började med en galen bilfärd från Shamn till Bollnäs. Snökaos, alla körde jätte sakta - vissa stunder var så en låååååång bilkö och vi alla körde 40km/h. Herregud vad mycket de kan vräka ner på en o samma dag!

Jaja, väl i Bns blev de hämtning på fritids och handling på Coop.
Hem till myskvällen..
Vi har ätit tacos och kanelbulle till efterrätt. Skulle köpa semla - jag vet inte hur många på jobbet som pratat om semlor idag. Man blev ju inte annat än sugen. Men då Jr hellre ville ha kanelbulle, blev de det som efterrätt.
Stackars Snuffs, han jobbar hela kvällen så han blev utan mys och god mat/fika med oss. Men det får vi ta igen sen!

Har klivit upp tidigare än vanligt två mornar i rad nu. I måndags var jag uppe extra tidigt, så tidigt att klockan stod på 05.13 när jag och Alvin lämnade huset för en morgonpromenad. Hade sovit som en kratta hela den natten, magkatarr så "Tyson" vaknade till liv. Jag har aldrig känt på maken till sparkar tidigare. De måste ha varit viftning med både armar och ben för hela magen guppade av slag. Konstigt och ONT gjorde det.. men men
Lite ovant att vara vaken så tidigt igen, tappade rythmen att åka tidigt till jobbet under jul ledigheten. Men de är hemskt skönt att hitta tillbaka till den. Och den ensamma tiden på jobbet innan alla börjar ramla in är ovärderlig - får sååå mycket gjort!

Igår ringde en gammal vän - Carro! Go gumman :) Var riktigt skoj att prata med henne igen. Om jag är pratglad så är hon snäppet värre hehe Stört skön :)

Ser fortfarande fram emot lördagen - planeringsdag med jobbet. Jag fattar egentligen inte vad det är jag ser fram emot. Men jag tror de är de att jag skall få umgås med massa människor jag verkligen trivs och mår bra tillsammans med + att jag vill suga i mig så mycket av detta nu medans jag är kvar på jobbet. Allt som händer innan april nu bara suuuugs in :)
På söndag skall jag jobba lite i caféterian på badhuset. Jag vill nog egentligen inte, men samtidigt så går timmarna så fort och Snuffs jobbar ju ändå. Lite extra fickpengar sitter ju inte helt fel de heller... :)

Jag vill ha en ny kamera. Behöver inte vara nån värsting kamera, men jag vill ha en ny - en lite bättre.
Dessvärre tror jag att jag blir tvungen att köpa en ny mobil innan jag kan köpa en ny kamera. Min mobil mår verkligen inte bra. Har slängt/tappat den i backen X antal för många gånger. Nu är den ballat ur helt..
Jag har valt en ringsignal - det spelas en helt annan när det ringer. Jag har valt en alarmsignal - när klockan ringer ljuder en helt annan låt. När jag pratar med någon knastrar och sprakar det som aldrig förr. Skit jobbigt
Mäh, den funkar ju gaaaanska bra ivf, så jag få nog stå ut lite till :)

Nä, nu blir det duschen. Ett tips - skotta inte. Det är blötsnö - skit jobbigt. Jag skottade bara en liten gång från garaget till huset, de räckte för mig!                 Over and Out //  A Linda M ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kan du maila mig receptet på din kladdkaka?! Please!!!

2009-01-24 @ 13:39:29
URL: http://hannakjonsson.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0