-24 grader och det blev dopp i ån

Vilken dag. -24 grader ute. Och jag har badat i ån... I morse när jag var ute med Alvin och gick förbi ån på väg hem så såg jag vilken översvämning det var där, Värre än värsta vårfloden.. Ringde till dom på andra sidan bron men han sov ju han. Efter lite kaffe och lek med Olli så gick vi ut med spett och planka. Vi lyckades hacka hål för två av fyra dammluckor och få bort en massa is. så när vi gick därifrån så var nog vattnet 3 dm lägre. Var dit en sväng på eftermiddagen oxå, Innan det blev mörkt, fast det blev inte så länge. Hackade sönder den nya isen som bildas där vi slet förra gången. Och så försökte jag hacka lite på en anna lucka men det gick inge bra. Det tog stutt med spettet och handskarna hade frysit fast i det  så det blev en lätt tipning framåt och PLASK!!! där stod man i ån med vatten upp på halva låren.. Vattnet kändes inte så kallt.. men när man kom upp blev det kallt som faan så det var bara att sluta o gå hem det. Stövlarna hänger fortfarande upp o ner på elementet så dom ska vara torr tills i morgon. Antar att det behövs hackas då med.

Håll er varm Sverige

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0