Gillar faktiskt inte lördagar..

Jag tycker lördagar är rätt tråkig om jag skall va helt ärlig. Lediga dagar över huvud taget faktiskt..
Särskilt varannan lördag när jag är helt ensam och det inte finns ett smack att göra. Eller jo, att göra här hemma finns det - men ingenting jag kan, får eller har möjlighet till att göra.
M har åkt till jobbet och är hemma igen om si så där 11tim..

Jag är LIVRÄDD för hur jag skall känna & må efter nästa vecka när jag slutat jobba och skall va hemma innan Tyson beräknas komma till världen. Vad skall jag göra hela dagarna?
Bara som det kryper i kroppen på mig idag
 - kl är ca 12:30 och jag har varit uppe i ca 3-3½ timme..

Jag får skylla mig själv egentligen. Svårare än så är det inte och de vet jag ju om! Jag är världskass på att planera och höra av mig - så jag sätter ju mig där jag sitter helt själv.
Men det är ju inte lika roligt att erkänna, roligare att gnälla lite ;)

Äh, tror nog bara att min känsla och humör idag är starkt påverkat av paniken inför att gå hem från jobbet.
Jag har aldrig varit hemma.. någon gång nånsin.
Jag har haft lediga dagar, men då har jag ändå vetat att det är bara den/dom dagarna det handlar om, och sen är allt som vanligt igen. Nu vet jag inte alls hur det skall se ut..
Kommer jag att va hemma en dag, en vecka, 2 veckor, 3 veckor innan Tyson gör mig sällskap?!
Fördelen är att M jobbar som han gör så han är hemma titt som tätt..

Nä, jag önskar ibland att man kunde va gravid på ryggen istället för på magen. Jag tror att jag skulle kunna sysselsätta mig mer då - ivf här hemma om man tänker på hur de ser ut med renovering i alla rum på en o samma gång, det finns MYCKET att plocka med. Men magen blir ju mos och Tyson arg när jag böjer mig o plockar saker från golvet hela tiden. Nä, ibland vore det bättre att kunna lägga honom på ryggen. Jag är knäpp, jag vet..
Nä, nu skall jag inte sitta här o va bitter.. men men, vissa dagar måste man bara få ur sig saker. Denna dag blev en sån..

Kommentarer
Postat av: Bodellskan

Hallå! Jag ska berätta för dig vad du ska använda dagarna innan Tyson kommer till. Ryggläge. Ta vara på dom lediga dagarna du har till att inte göra någonting alls, försök verkligen med det. Jag vet hur viktigt det är. Snart är dagarna, kvällarna och nätterna fyllda med Tyson och till det måste du samla på dig ork och energi, tro mig!

Jag vet hur drygt det är att bara vara hemma och vänta med det är nyttigt och efter 2-3 dagar hemma så har du vant dig vid det med (Nästan)

Har en känsla av att du inte alls behöver vänta på Tyson särkilt länge heller...

Trevlig helg!

2009-04-04 @ 14:26:24
URL: http://bodellskan.blogg.se/
Postat av: Mallan

Gumman!

Det kommer gå så bra. Passa på att vila vila vila innan Tyson tittar ut. Läs en massa böcker, baka, kolla nå bra serier, laga matlådor att frysa in...

Tror inte heller du behöver vänta så länge - rätt vad det är så vill han kika ut.

Och sen kommer det bli fullt upp med att ta hand om ett litet knyte.

Du kommer saknas BIG TIME på jobbet gullgumman!!!

Krama

2009-04-04 @ 20:27:45
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: Mallan

Gumman!

Det kommer gå så bra. Passa på att vila vila vila innan Tyson tittar ut. Läs en massa böcker, baka, kolla nå bra serier, laga matlådor att frysa in...

Tror inte heller du behöver vänta så länge - rätt vad det är så vill han kika ut.

Och sen kommer det bli fullt upp med att ta hand om ett litet knyte.

Du kommer saknas BIG TIME på jobbet gullgumman!!!

Krama

2009-04-04 @ 20:29:09
URL: http://mallingen.blogspot.com
Postat av: Maria

Du är för rolig du, magen på ryggen :-) - men jag håller faktiskt med, den börjar bli mer å mer i vägen... å jag är ändå bara i V 24... Om du läst min blogg på sistone så vet du att jag redan fixat 12 kg plus... :-S Undrar hur det ska sluta?... Allt kommer i alla fall att gå bra, jag håller med föregående tipsare - fixa matlådor och baka, det är bra sysselsättning! Kram /M.

2009-04-08 @ 09:07:19
URL: http://www.trastegirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0