Händelsernas söndag

Mannen satte sig på cykeln i morgon dimman / mörkret, medans jag låg kvar
i sängen för att sova.. lääänge!
Väl uppe på benen blev det en promenad med hunden och sen en med kanin.
Dock ej lika enegrikrävande i promenad Nr.2

Ida ringde för att dra iväg med på söndags shopping. På söndagar kan man kvalité shoppa.. Man kan handla massa viktigt grejer som man inte visste att man behövde ;)
Idag blev det kaninmat, stora matlådor som jag skall förvara bakverk i, en matta till vardagsrummet, DVD skivor mm mm
Ja, och de är på riktiga kvalitéts affärer vi handlar på våra söndagar oxå. Högst på listan står;
DollarStore, Rusta och A&H. Men ack så trevligt det var.
Lämnade visst min bilnyckel på en av affärerna, men de löste sig och jag tog mig hem.

Har fastnad för Marie Fredrikssons - Där du andas. Ledmotivet till ARN

Där du andas
Där du älskar
Där vill jag leva
min stund på jorden

Där vi sjunger
ska alla himlens änglar
Få lust till samma sång

Ljudet av oss
klingar så rent

Blir till en bild
av kärlekens väg
och hoppet och tron
att ingenting är försent

Att hjärtat ska få ro.
Samma längtan
Samma drömmar
Samma måne
Samma toner
Som samma röst
i samma sång 

http://www.youtube.com/watch?v=mwDkCqlMd5w       Lyssna och njut! Och den som lyckas bränna hem den till mig kan få en guldstjärna i kanten! Säg bara till om ni har den - Jag vill ha!!

Kanske var det denna låt som fick mig att tjata till mig enn bio besök ikväll. Jag och Snuffs var nämnligen på ARN ikväll.
Denna var mycket bättre än 1.an tycker jag. Men jag vet inte om jag tycker de bara för att jag visste vad jag kunde vänta mig denna gång. Förra gången satte jag mig i en biosalong och jag visste INGENTING.. nu visste jag ivf lite. Värd att gå gratis på ivf ;) Hade biobiljetter så..

Ikväll har jag ÄNTLIGEN lyckats måla taket ute i hallen. SÅ skönt! Snart kanske vi kan få upp lite på väggarna oxå.. längtar!
Nä, nu MÅSTE jag hoppa i säng. En dag i morgon oxå sägs det..

8/9 - Jr´s och Dans födelsedag! Stort grattis önskar Jag er båda!


Kommentarer
Postat av: Malin

Saknar dig min Cookie.

2008-09-08 @ 11:39:26
URL: http://www.nogg.se/mauline

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0