Lodjursspårning

Under morgonpromenaden med Alvin idag så Stannade vi och pratade med Tommy och när vi står där så ser jag ett rakt fint spår över åkern. Lo hade gått där i natt. Alvin och jag tog och följde spåren ett tag. Det är faan inte bara att följa ett Lodjur. Satyget har ju gått iskogen och där är man inte lika smidig som ett lodjur.  Detta är andra natten på några dagar som det passerar Lodjur så här nära huset. I Fredags efterjobbet när jag tog en promenad med Alvin runt Löten så när vi går ut frångården så springer det ett djur över vägen vid snorres soptunna och försvann ner bakom där man hänger upp mattor på tork på sommaren. Ett rådjur tänkte jag och inte mer med det. Såg det dåligt när det var så mörkt.. Igår var jag på Bio med folket från andra sidan bron och då säger Robert att har du sett Lodjursspåret vid Snorres soptunna.. Det var nog det vi såg , tittade på spåren där och det stämmer ju med vart dom tog vägen sen. Så nu har man sett sitt första Lodjur i vilt tillstånd och så fattade man inte att det var ett..

Ha en bra dag Sverige


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0