Längtan

Sitter och går igenom spel listan inför Winnerbäcks konsert på fredag.

Jag och min trogne gamle vän Elin skall till Glasklockorna på livs njutning.
3 scener, Miss Li, Maia H, Sofie Karlsson och Lars Winnerbäck - vad kan toppa det?!
Inte mycket! 5 favoriter i ett, bättre än kinderägg! Gud vad jag längtar!
Kollar på spellistan. Läser texter. Lyssnar. Minns. Njuter
Det är ju PRECIS som man önskat sig, att Winnerbäck har en konsert med
massa gamla godingar.. med en blandning av det bästa av det nya så klart!
Hoppas interligt att han kör samma extra material från den listan jag kollar på, i såfall blir det ett avslut med två favorit låtar och jag kommer vara i himmelen.
För Dig och Du hade tid!

Jag har vetat att jag skall på konserten ett tag, men det är först nu ikväll när jag satt mig in i situationen som LÄNGTAN verkligen växt i mig. GUD va roligt vi skall ha!   

Och nu när kameran är hittad - den låg i min käre sambos väskan som var med till Järvzoo för ett tag sen :) - då är fredagen räddad.                                    
Skickar med några rader från låtarna nämnda ovan.. För Dig och Du hade tid. Puss



Du är resan som jag velat ska ta fart     Du är gåtan som jag aldrig löser klart       
Du är början på nåt nytt och nånting underbart för mig, för mig, för mig
När hösten kommer och tiden gått för fort     När allt känns på rutin och redan gjort    
Ska jag samla mina krafter och göra nånting stort för dig, för dig, för dig
Jag är hög nu sen den dagen när du kom     Ja, jag är hög nu och kan inte somna om
Jag undrar om jag nånsin ska nyktra nån gång med dig, med dig, med dig


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** *
Du vet hur allt ska bli nu, allt är sagt, luften är ren      Allting blir precis som man förväntar sig
Du är ett glashus, och jag är en sten Men det är du som försöker se igenom mig
Du frågar "Älskade dom dig ikväll?"
Jag svarar "Dom älskar mej bara nu, Den enda som verkligen älskar mej är du"
Du säger "Tog du dom med storm ikväll?"
Jag kommer faktiskt inte ihåg Men mina fingrar säger att det var ett segertåg
Du säger "Det har varit rätt så tomt här, Det är verkligen skönt att se dig"
Du säger "Jag kan bära väskan, ge den till mig"
Och du betalar taxin och jag kan bara hänga med
Och jag tittar ut i fönstret och drar nåt skämt Om hur det är

Kommentarer
Postat av: Mallan

För dig spelas flitigt i min mp3-spelare på jobbet :D Den låten är grym! Är så avis på dig gumman! Hoppas du får en oförglömlig kväll. Krama

2008-08-14 @ 21:06:00
URL: http://mallingen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0