Jag tackade nej..

Det ringde på mobilen. Jag fick ett jobberbjudande. Ett jobb jag sökte hösten -07. Ett jobb som liknade mitt gamla jobb, bortsett från all alkohol. Men med människor, fullt ös och förändringar dag för dag.
Ett jobb där jag tror jag skulle trivas UTMÄRKT.

Men.. De gällde sommarjobb och extraknäck. Jag kunde inte tacka Ja till det när jag redan har fast arbete. Den trevliga kvinnan i andra änden av luren förstod. Hon kände även igen mig från Systembolags kassan :)
Det kan vara bra att bli igenkänd när man söker arbete, om man gjort bra intryck ivf, men det verkade som så.
Jag sa till den trevliga kvinnan: -visste jag att jag skulle få vara kvar som heltidsanställd efter sommaren skulle jag tacka jag direkt, men jag kan inte riskera att bli arbetslös till hösten. Inte när jag redan har ett jobb.
Kvinnan förstod. Men bad mig återkomma till hösten för att se möjligtheterna. Det skulle vart sååå kul!

Men, nu sitter jag stilla här i min stol framför min datorskärm. Träningsvärken har kommit.. aj aaaj AAAAJ!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag hoppad du tipsade om mig....

2008-04-11 @ 18:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0